Update innan jobbet


Har sovmorgon idag, men kroppsklockan ringde kl 7.30 så särskilt mycket sovmorgon blev det inte. Många som säger att de inte kan sova så länge på morgonen numera, kan det ha med ljusare tider att göra?
Hursomhelst är det rätt skönt att hinna fixa runt lite här hemma, för att inte nämna att jag hinner fara och träna.

Känns riktigt skönt att 7-dagars passet efter idag är över för denna gång. Ska bli grymt härligt att vara ledig till helgen!

Igår hade jag också sovmorgon, då till 12.45, Var ute och körde eftersom jag varit på intervju (återkommer till det senare) och tänkte passa på att äta lite lunch. Hade hört talas om både Hockeyrestaurangen och "Volvorestaurangen" Spisman, så svängde först förbi Coop arena, men där hade de ingen mat som tilltalade mig, så for tvärs över gatan till volvo och lunchade. Det var en säregen upplevelse. Kom in i min röda filtjacka, svarta skinnväska, svarta knähöga stövlar och svarta baskerliknande mössa på sne, möts av en matsalsliknande restaurang med plaststolar, plastbrickor och massvis med olika arbetarmän (läs traktorgubbar, lastbilschaufförer etc.) som frågande tittar upp mot mig. En viss osäkerhet infinner sig, kulturkrocken och könsfördelningen är ett faktum, men tar friskt tag i min plastbricka och sätter mig vid ett smådaskigt bord i ett hörn. Det hela var inte så farligt som det låter, men väldigt lustigt. Och tror inte jag lunchar där igen! ;-)

Men att... Just det. Jobbintervjuer. Två styckna igår, först på Relacom hos deras nätregistersupport (underföretag till Telia, sitter och letar kopplingsvägar med hjälp av kopplingscheman, hjälper tekniker ute på arbete etc) och sedan på Telia hos bredbandssupporten (hjälper kunder med installation och felsökning av bredband, digitaltv, bredbandstelefoni). Båda fasta jobb, skulle dock hellre se mig själv på Relacom. Nu blev det så att jag har tackat ja till bredbandssupporten. Typ. Blev så ställd när jag fick jobbet redan under intervjun. Blir intressant att se hur jag ska hjälpa andra med tekniska problem när jag själv känner vissa... brister i mitt teknikkunnande. Men tack och lov 5-veckors utbildning!

Och en sak till. Troligen är missans matte hittad :-(
Borde egentligen vara glad, och det är jag väl på sätt och vis, men samtidigt jättetråkigt att förlora lillan då hon som blivit min baby under den månad hon bott här. Men vet ju inte än om det är rätt ägare...

Dags att snöra på sig kläder och promenixa in mot staden!

Take care!

[ over and out ]



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0