snarra


Godis är gott, sa räven om rönnbär.

Well. Hade tänkt fota en bild och lägga upp på godispåsen, bara för att variera bilderna på nyttighet. Efter jobbet kände jag ett tilltagande halsont, så skippade träningen idag. Ringde istället och hörde vad systeryster (sispis) gjorde, och lämpligt nog så jobbade hon varken kväll eller var upptagen. Sagt och gjort, vi hyrde film och köpte godis på Hemmakväll.

Till alla som inte upptäckt deras godisurval - byt(switch) godisaffär(bread)! Det är som att komma till hilmen. I alla fall om man gillar choklad med en förkärlek för Anthon Berg. Vilket jag gör, godisgourmet som man är. Så att säga.

  


Det blev "Underbar och älskad av alla", trodde jag var den enda som inte hunnit se den men tur nog så hade inte sis hunnit se den heller. Den var ibland sådär läskigt pinsam att jag inte klarade av att titta, kände bara ångesten över alla fumligheter. Men det var en mysig film, sådär lagomt sockervaddsfluffig.

Till middag bjöds dagen till ära på favorit-i-repris, färsk spenattagliatelle och hajmal med fetaosttäcke.
Mm-m-mmh! Och nu har jag ett par matlådor av just detta - perfans. Lite rårivna morötter och rödbetor och du har en helt godkänd måltid!

Nej du glade, nu tror jag att refrängen börjar skrivas för dagen. Klockan är bara barnet, men tänkte försöka kurera bort min förkylning. Funderar starkt på att blanda en skräckhuskur med vitlök och ingefära. Hmm. Ja. Vi får se.

Natti!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Pressa en klyfta vitlök i varmt vatten och drick, äckligt som tusan men vitlök hjälper alltid :P

2008-04-18 @ 06:23:45
URL: http://perniillah.blogg.se
Postat av: Johanna

Jaha nu har man sovit hela kvällen. Hur ska man nu kunna sova!! Ser en film och planerar flytten i huvvet... Hur man ska möblera och detta eviga ikeashoppandet. Lite pirrig för att jobba imorrn! Hur ska d gå!? Ses om några timmar :) natti natti

2008-04-18 @ 22:15:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0