ledig!


Min lediga dag idag - underbart!

Varit och handlat mat, jag och pensionärerna hängde på låset när Maxi slog upp portarna kl 9.  Spenderat det sista av lönen, hoppas maten nu räcker veckan ut men det lär den göra med tanke på de überfulla kassarna jag fick släpa hem.
Snart blir det promenad in mot stan för att möta upp Pernilla, mat och födelsedag står på schemat kan man väl säga. Vi ska först luncha någonstans, och sedan måste jag hitta födelsedagspresent till syster och Pernilla ska köpa "partystuffs" till hennes födelsedagsfest på lördag, även en outfit till densamma.

Missan har haft lite smådamp idag, tidigt imorse så gick hon loss på sitt leksaksrör, det prasslade hejvilt och smällde. La sig sedan flämtande på tvättmaskinen med knallröda trampdynor. Nu när jag kom hem med all mat gav hon sig på min påse med clementiner, bet och sparkade på frukterna. Okontrollerade vårkänslor, månne?

Bäst att jag går och städar undan lite. Emelie spridde medvetet eller omedvetet popcorn och russin runt hela sin del av soffa och golv igår. Men atte...
Hela popcorn är inga problem, krossade popcorn är otrevligare att plocka upp.

Och... GRATTIS syster Hanna som fyller 20 år idag! :-D

(Ujuj vad tiden går snabbt...)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Tack du! =) jobbar på för fullt nu, såhär i födelsedagstider måste man ju jaga bort dammråttor och göra plats för allt go'fika... :P

2008-04-21 @ 13:53:21
URL: http://alveriff.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0