äntligen blogg

Blogg.se har legat nere nu några dagar, jag undrar just hur många flera-gånger-per-dag bloggare som klättrat på väggarna???

Sen sist då. Jag har överlevt att sitta i svaret. Tog 6 hela samtal i fredags, första dagen. Men då satt vi två-och-två, Johanna tog också 6 st så egentligen så tog vi faktiskt 12 st.

Gått rätt bra, känns visserligen som att jag famlar i mörkret eller söker utan karta men ger nog med sig.

Helgen var bra, ett riktigt skönt veckoslut. I fredags kom Pernilla och Stina förbi, vi frossade i chips och godis framför Surfs up. Vilken besvikelse! Filmen, inte tilltugget. 
Lördagen inleddes starkt med storhedenshopping följt av Sangriasurplande och drinkblandning här på Bergnäset med mig och Emma vid spakarna.
Fnittrigt värre blev det såsmåningom. Peppe hämtade upp oss och så for vi in till några polare till honom som bodde i stan. Vid 1-tiden (trodde vi) for vi in på Cleo, betalade glatt en hundring i inträde, hann gå några varv runt travbanan och vips, tack och hej - vi stänger nu. Sommartiden började, och krogbranschen verkar hålla stenhårt på detta, så när klockan var kl. 2 (men egentligen 3) så stängde stället. Hem och sova!


Haha, lite småkul när vi skulle fara från festen till Cleo, så pressade vi in oss 7 personer i Peppes lilla röda loppa till bil, och på skämt säger jag "Akta så inte polisen kommer!". Hinner knappt starta bilen så hojtar en av damerna i framsätet "Shit, polisbuss rakt framöver!" på den öde stationsgatan, så Peppe gör en rivstart och kör in på en liten bakgård tills kusten är klar. Jag satt och skrattade åt paniken som utbröt, hihihi.

Denna helgs onyttighet avslutades med lunch på Max (I needed it), brödbak och sedan besök hos Emelie med godis


     

[ Idag går vi in i april. Scheisse. ]

Mitt nya liv började igår, som så många andras verkar det som (en utbredd önskan att komma iform inför beach 2008 månne?). Lagt ner detta med nytt liv och brukar köra på Min nya vecka. Denna vecka gick omkull idag, gick riktigt bra måndag men så kom mammas födelsedag och go'fika.

Hörni-ni-ni Tosca-ni-ni dags att duscha innan det blir sängen, så jag förhoppningsvis orkar hålla upp mina blå imorgon på jobbet. Det måste vara fler än jag som varit totalkvaddade efter tidsomställningen, väckarn har ringt och jag har varit helt medvetslös. Skärpning bruden!


Kommentarer
Postat av: E

Tack för en lovely evening med massa nostalgi, fnitter, tjejsnack & sangriaaa :D hehe och jag såg aldrig polisbilen så jag satt mest frågande och nollställd i ditt knä. Lite skymd sikt dära ;) Mumma på torsdag, looking forward!

2008-04-01 @ 23:55:16
Postat av: Emelie

Vem var det som förstörde början på mitt nya liv?? hmmmmm...sara med godis?? nä du har rätt, det är ingen idé att kalla det för "mitt nya liv". Det är ganska omotiverande=D om jag kallar det för day by day kanske det går lättare?? hhmmmm??

2008-04-02 @ 08:55:40
URL: http://www.emeliewarja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0