Halloween vs allhelgona


Detta är helgen då folk spökar ut sig (bokstavligt talat) på kvällarna, slår klackarna i taket och flänger runt, och under dagtid i stillhet tänder ett ljus och ägnar tid och tanke åt sina nära som inte finns kvar längre. Diskussionerna är många angående att vi tagit in amerikanska halloween hit till Sverige och att det ska ta ut vår egen högtid. Jag lever på visionen att det rör sig om två så pass olika ändamål att de inte tar ut varandra utan att man kan fira både och. Man kan inte jämföra dem mot varandra.

Igår var det iallafall afterwork med Emlan-semlan. Slutade halv fem, hastade in på toa och gjorde en snabbuppfräshning och drog på mig ett bälte - fit for fight! Hann även springa förbi systemet och inhandla en liten vinare (som för övrigt bodde i min väska under resten av kvällen eftersom vi aldrig fick rätt på en öppnare) innan jag mötte upp med Emelie utanför Bakfickan/Olivers vid 17.

image10

Massa mat av olika slag

image11
Jag låter mig väl smaka



Åt en massa mat, allt möjligt gott. Gravad lax, räkor, ost m. kex m.m.m.m. Återvände en 3-4 gånger till buffébordet för att fylla på! For sedan hem till Emelies syster för lite öl and deep talk. Kvällen fortsatte med en sväng på O´learys innan vi kvart i elva for till Cleo. JA, vi var först. JA, de hade inte ens på musiken. Och JA det var pinsamt. Grymt pinsamt. Men Emelie envisades med att hon inte ides köa, och var ju trots allt hennes kväll så gav med mig. Pluset var att det fanns gott om sittplatser.

image12
Em dansar järnet! Haha

Folket strömmade till såsmåningom (efter 1½ timme), Stina och Pernilla kom ut även de. Sedan fortlöpte kvällen, inge speciellt hände utan var mjölkblaskigt medelmåttig sådär.

Ikväll ska jag ut till stugan var det tänkt, hälsa på mamma och pappa som jag inte sett på länge. Och äta tacos med vitlökssås -  MUMS! Sedan får vi se vad som händer och fötter, eventuellt möta upp med Markus efter att han slutat jobbet, den som lever får se.

Jag har en lagbok i kylen. Det är det faktiskt inte många som har. Det sägs vara bra för stämbanden (den där var så långsökt så ingen annan än jag fattar den). Saken är den att jag håller på grava lax (49 kr/kg på Kvantum - passade på!), och att den måste ha en tyngd på sig. Letade runt hela lägenheten efter något tungt som ryms i kylen, och då blev det en lagbok. Andra laxbiten ligger klämd under en tetra sangria. Haha!

Nu ska jag gå och äta något med mycket vitaminer. Morotssallad bland annat.

Take care!
[ "If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic." ]

-Dr. Gregory House


image13


 


Kommentarer
Postat av: emelie

Joo faktiskt har jag just ätit döskallar!!! fick min dagen-efter-godis-abstinens och har just tryckt en stor påse SJÄLV! så nu mår man lite småilla...hahaha fan vad packad jimmy var, sista bilden ser ju förjävlig ut!!!

2007-11-03 @ 17:48:33
URL: http://www.emeliewarja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0