IKEA

Nu minsann är IKEA avklarat! Känns väldans skönt - nu har bebis madrass, täcke, kudde etc. Vi var där hela gårdagen, liksom resten av norra Sverige/Finland. Löningslördag helgen innan påsk, vad säger man? Inte perfekta IKEA dagen men nu är det avklarat! Nu ska vi bara hämta hem sängen från mapa så kan vi börja boa så småningom. Myyyys.

Earth Hour igårkväll, så mellan 20.30-21.30 var det släckt här hemma. Var nog en nyttig upplevelse med tanke på att jag och Robert hann titta på varandra och säga "Vad ska vi göra utan elektricitet en timme?". Vi löste det hela med att spendera jordtimmen i sängen. Och då menar jag inte på det sättet. Tände värmeljus, jag fick en massage (konstaterade att jag hade ont i precis hela kroppen utom armarna - inte så konstigt efter en heldag på IKEA med nästan inga sittpauser!) och sedan låg vi och pratade. Vi överlevde en lördagskväll utan dator/tv. Mysigt var det också. Tror vi ska införa lite jordtimmar här och där.

Jag har börjat vakna konstiga tider. Igår vaknade jag kl 07, idag 07.30. Vad händer? Jag som älskar att sova! Perfekta sovtiden är till typ 10. Är min bebis-byggar-kropp inställd på tidiga uppvak månne? Hur som helst så passar tidiga morgontimmar perfekt till att ligga och tänka på. Så igår låg jag och tänkte på det lilla barnet. Att det är 8 veckor kvar nu. 8 veckor. Oh my. Alltså är det 8 veckor kvar av det liv vi hittills levt, jag och Robert. Både tillsammans och var för sig. Istället börjar ett nytt liv, såklart med delar av de gamla livet kvar. Men ändå ett nytt liv. För vi kommer ha ett nytt litet liv som vi kommer sätta först i allt och som ständigt kommer vara med oss på ett eller annat sätt. Wow. Kommer bli spännande, nytt, världsomvälvande och allt annat. Kommer vi sakna livet innan eller kommer vi inte förstå vad vi såg som meningsfullt innan barnet?

Ska plugga lite grann, sedan ska vi gå över till mapa och hjälpa till med förberedelserna inför mammas 60-års middag.

Både jag och Robert längtar alltmer efter dig lilla hjärterfrö! Din pappa vill nästan att du kommer ut nu men du får allt stanna inne ett tag till, lägga på hullet och låta mamma hinna klart med skolan!


Take care!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag kan förstå att det känns skönt att ha avklarat IKEA, jobbigt att ha det liggandes över en. Sj vet jag inte om jag hade orkat med att springa där en hel dag. Har ni förresten snappat upp att IKEA kan ha lite andra mått på saker och ting?



Overallen har ja beställt genom Doffi. Inte alls dum modell. Så bra med de båda dragkedjorna som går ner i benen. Lätt att öppna upp osv. Är ju inte så ofta dom kanske behöver så mkt ytterkläder under sommaren eftersom dom oftast är nerbäddade i vagnen men just lite kyliga kvällar eller om du bara ska iväg med babyskydd så är det ju bra med något vindtätt. Valde att ta en storlek större så bebis förhoppningsvis kommer kunna ha den in mot hösten också. Så mycket mer än så blir det inte för våran del förutom mössa och så då.



Det här med värken får jag bara hålla alla mina tummar för men det kommer ju utan tvekan att bli sämre dagar, så är det ju. Men vi får ta det då helt enkelt. Jag gräver bara ner mig själv genom att tänka på det allt för mycket.



Okej :) Vi tror också det. Har alltid haft en känsla om att jag kommer få en pojke som första barn

2010-03-28 @ 12:57:17
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Karolin

Hej min kära tremänning! Vad roligt att se bilderna på din mage..jag önskar jag kunde bara komma förbi på en fika och surra lite och hålla mig uppdaterad.

Jag jobbade inte i Luleå alls den här våren som jag trodde med mitt jobb utan har arbetat i Gävle med omnejd den sista tiden.Nu händer det saker i mitt liv dock..jag blir snart sambo. Flyttar till Sthlm om en månad...jag lämnar hans bloggadress så kan du tjuvkika lite.;)

Hoppas alla mår bra däruppe, så roligt med lilla pyret..

Kanske har vi möjlighet att komma förbi och hälsa på i sommar..vill ju så gärna hälsa på.

Sköt om er i varje fall.

Kramar från Sundsvall

2010-03-28 @ 19:27:41
URL: http://www.bjornpahojden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0