sunday

Söndag idag, det vackra höstvädret är utbytt till grådask och blåst (i och för sig höstväder det med). Vi har precis ätit lunch, resterna från gårdagens goda festgryta med kyckling och curry! Mmmm!

Under lunchen började vi diskutera kring det här med julen. Eller ja, vi fortsatte diskussionen jag och sis hade igår framför körslaget. Knepigt tycker jag, vi vill ju fira tillsammans jag och Robert och med sin (min) familj. Förra året jobbade Robert, sedan firade vi var för sig och sågs först sent på julaftonskvällen - inte helt lyckat. Alternativet är att äta lunch hos ena föräldraparet och middag hos andra. Well, jag vill ju då fira kvällen hos mina... Vi har alltid så lagom jul med bara familjen. Hög mysfaktor, god mat, avslappnad stämning... Roberts familj firar hela tjocka släkten (dvs tre mostrar, två morbröder och alla deras barn/barnbarn) - lite mer hysteriskt än det jag är van vid och kan inte ens namnet på hälften!

Robert har sagt att han inte bryr sig om julen lika mycket som jag så han firar gärna hos oss. Kanske fungerar en jul men hans familj känner sig garanterat övergivna om det fortsätter. Men firar jag inte jul med min familj kan jag lika gärna låta bli att fira! Sis satt i en liknande situation, hon och Janne firade hos oss ifjol så vad står på tur? Jo, jul i Övertorneå (buhuu säger jag också)! Så dom överväger att splittra sig över jul. För oss är det lite lättare eftersom båda familjerna bor här, alltid något.

Hur gör ni? Några bra tips för en jultokig familjefantast som jag?

Nu ska jag plugga, drömma om ett liv där man slipper vända på varje krona och tjuvöppna kvällens chipspåse!

Take care!





Kommentarer
Postat av: Jenny

Tjjja duu., svårt det där. eftersom mina föräldrar är skilda så har jag alltid rantat omkring, och Joni har alltid varit med sin pappa men i julas så ställde jag ner foten och sa att jag ska vara hemma! och de som ville komma var välkomna! Jag var till min mor på morgonen och min far kvällen innan och det var så JÄVLA skönt att sitta i sin egen soffa med en julgrogg! :)

2009-10-04 @ 20:34:45
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: emelie

julafton/ julen kommer vara och förbli den värsta dagen på året för oss pga det som hände förra julatfonen=( men vi brukar göra så att vi är en förmiddag hos den ena familjen och kvällen hos den andra=) så turas man om så att man växlar fördagen och eftermiddagen så att man varannat år.....äsch!!! fan vad förvirrad jag blev men du kanske fattar???=)

2009-10-05 @ 18:43:14
Postat av: Emo

jag har oxå alltid hattat runt mellan farsan, morsan och farmor med släkten. sista åren har vi mest varit hos mams med mormor när farsan har firat med monas familj, fast då har vi ätit jullunch/middag hos honom på juldagen. det är alltid skönast att bara ta det lugnt och hålla sig på 1, max 2, platser, klart värt det även om man missar att träffa alla på just julafton. det löser sig ska du se :)

2009-10-06 @ 11:57:27
URL: http://emmsso.blogg.se/
Postat av: Emo

Jag har börjat få in snitset på att kocka håret med plattången ;) dock höll dom sig inte länge, som du kan se på bilden tagen i bilen på väg in till mora, bara luggen som höll sig haha.

La prague blir sön 18:e! skolan slutar på torsdan då vi har det teoretiska provet, sen får vi se om vi åker till Sala/Uppsala/Sthlm innan avfärd. Har inte bestämt mig än, måste snacka med danne och Ingo bl.a om dom är hemma då.. ska du komma och weekenda i Prag kanske? :)))

2009-10-07 @ 14:15:46
URL: http://emmsso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0