varmare

Äntligen, äntligen, äntligen! Varmare temperaturer utomhus! Varmare är numera det som tidigare betraktades som kallt. Men i alla fall. Jag och Livia mötte upp Johanna och lille William för att rulla vagnarna ett varv runt Björks idag. Första gången på länge stor som liten fick en ordentlig luftning!


"Att vara eller att icke vara...". En fundersam böna.

Helgen är över för denna gång och vi ska strax slå igång en söndagsfilm som avrundning på veckan. Från att ha suttit mer eller mindre isolerad ett par veckor har vi haft en riktigt social helg. Igår bjöd vi Emelie och Jakob på middag innan det var dags för Melodifestivalen. Gästerna hade med sig både vin och öl. Med tanke på att mitt nuvarande alkoholintag består av en halv folköl någon helg här och där så räckte det med ett par vinglas för att jag skulle känna mig lite på pikalurven. Men trevligt var det! Synd bara att vi köpt hem 1,2 kg godis (för jag vet vilken godisråtta Emlan är) och det då visar sig att det nya livet för dem började i onsdags. Mitt och Roberts nya liv flyttades just fram ännu några mil.

Idag var det våran tur att få middagen serverad, denna gång hos Sandra, Petter och lille Emilio. En trevlig kväll det också! Fick tyvärr inte med mig några bilder hem eftersom det blev bebisgråt i kör just när kameran skulle fram. Istället får det bli lite bilder från igår när Livia fick bekanta sig med ett äpple:




Hmmm.... Vad är detta?

Och just det! Idag har Livias första tandsing börjat kännas! Ett litet vasst hörn sticker upp i underkäken. Dregglet forsar. Vi hoppas hon får sova gott i natt trots tandsprickning, annars åker alvedonen fram! Ingen mening med att hon ska lida i onödan.

Nåmen jo. Då var det dags för den där söndagsfilmen då. Och den eviga gottepåsen from hell som fortfarande finns kvar. Men inte så länge till. Tack Emelie, tack.


Take care!




Kommentarer
Postat av: Elin G

hahaha, "dålig" tajming med godiset.. ;) ;)

2011-02-20 @ 23:51:28
URL: http://eling.webblogg.se/
Postat av: emelie

Hahahahahahahaha

2011-02-21 @ 06:56:14
Postat av: Sandra

Det må ha blivit varmare men morgonens temperatur på -25 får mig att att skutta av glädje precis -suck! Sabbar mina genomtänkta planer helt och hållet.



Ja men ni är absolut välkomna att hälsa på nån tors-fre när det passar. Ang bussalternativet så får det blir varmare på riktigt först ;)



Tack för igår, det var trevligt. Vi får göra om det snart



2011-02-21 @ 08:16:46
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Jenny

Men vad bra, då ska jag försöka pallra mig förbi då någon dag här framöver. Kanske nästa vecka då vi har ingeting på skolan undre hela veckan :D

2011-02-21 @ 09:03:52
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: Jenny

Tack!:) Nu blir vi grannar typ tror jag, vi hamnar på 439 tror jag det va :) OJ då går det ju ännu fortare att gå därifrån, toppen :) Surrade med jojjan, fika hos dig i början av nästa vecka? Måndag under dagen är det fullt men sedan så är jag ganska så ledig... kram

2011-03-01 @ 10:30:00
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: lovisa

vad söt :D

2011-03-01 @ 10:40:37
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Madde

Oj vad många nya fina bilder som kommit upp här sen jag kikade in sist. :) Vilket fint dop ni hade.

Jag kommer mest troligt ha en liten fest den 26mars eftersom jag fyllt år och då vore det supekul om du ville komma:)

2011-03-11 @ 21:27:36
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Ja du/ni är aningen mer bortskämda med era långhelger (nu för tiden) än vad vi är ;-P Känns helt fantastiskt att han inte ska jobba i morgon vilket han skulle ha gjort i vanliga fall. Jag skulle helt klart kunna vänja mig vid att ha honom hemma lite mer.



Nä fy för dom här tidiga mornarna-suck! Ögonen går mer än i kors och Emilio är jätte mammig nu så det gör inte saken bättre heller. Men,men



Kan förstå att nerverna är på utsidan när hon klättrar. Emilio har inte börjat ännu men visar tydligt att han gärna skulle vilja så vi får väl se när det börjar.



Annars då, allt bra? Det var ett bra tag sedan nu. Planer för helgen?

2011-03-18 @ 08:31:04
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja det blev ju det. Svettigt värre. Tyckte dock att vi var jäkligt kassa sista matchen. Skeå hade helt klart övertaget men jag klagar inte över vårat "turmål" och att vi därefter mosa dom i förlängningen ;-P



Vi hade faktiskt inte med vagnen den här gången men jag vet att man brukar få lämna den en bit från kassan eftersom det inte går att ta med dom till borden. Man får passa på att gå antingen tidigt eller sent så är det mindre folk också. Jag bara älskar deras salladsbufé.



2011-03-26 @ 09:17:55
URL: http://sandrazzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0