heeej

Ååååh vad jag missköter min blogg! Shame on me. Måste varit förlossningsberättelsen som sög musten ur mig. Tack för fin respons där! Men nu var det dags att damma av tangenterna igen. Blir inte att sitta så mycket vid datorn, vi har tapetserat här i läggan sista veckorna så haft svärisarna på nästintill dagligt besök. Lillan sover inte mer än ca 30-45 min och då passar jag på att äta/duscha/dricka kaffe etc. Läser bloggar via min iPhone men ett mindre projekt att kommentera där. Så då vet ni det mina vänner: jag läser, även om jag inte är så duktig på att kommentera alla gånger! Måste införskaffa den där bärbara datorn jag surrat om i hundra år så jag kan surfa där Livia är. Inte som nu, sitta inne i klädkammaren.


Var visst lite mer underarbete än planerat....

Livia växer så det knakar. Vi var och tog 3-mån sprutor förra veckan (stackars liten!), 63,5 cm och 6420 g bebis. Hon är så nyfiken nu, vill vara med i allt. Måste bädda för med kuddar när hon ska sova, annars vrider hon nästan nacken ur led för att spana runt omkring. Samma vid matning, hallåååå här är maten! Lär sig nya ljud som hon verkar tycka är helfestligt, ligger alltid och pratar och skrattar. Älskar när vi sjunger för henne. Lillskrutten!

Goa goa mysunge!

Vet ni vad? Jag var ut och slog klackarna i taket för ett par helger sen! Inte illa, inte illa alls. Först 60-års fest (30+30), sedan fortsatte jag kvällen tillsammans med Emelie och vi hamnade slutligen på Allstars. Försökte avrunda kvällen vid ett tillfälle men det köptes inte av Emlan. Så mitt i allt tänds belysningen, jag slänger ett öga på klockan: 3!!!!!! Höll på att ramla av stolen. Halv fyra klackade jag in genom dörren hemma, slog igen mina blå en timme senare. Riktigt rolig kväll, verkligen välbehövligt att lämna bubblan för en kväll och bara-vara-Sara! Var inte fullt lika trevligt att vakna av bebban vid 7-snåret dagen därpå. Vara ute sent och dricka mer än ett glas vin håller verkligen inte i längden för en småbarnsförälder! Men någon gång då och då, den smällen kan jag ta utan problem.


Jag och Emlan

Det enda som drog ner lite grann ute på krogen:

- Jaha, är du här?!
- Eh, jaa?
- Jaha, och är Livia också här eller?!
- Eh, nej.


Va fan. Sånt där stör mig riktigt mycket. Faktiskt. Lever vi på 1700-talet? Får inte mamman vara ute och roa sig EN kväll utan barn eller? Inte på hela jorden eller himlen att någon fällt samma kommentarer med samma tonfall till Robert. Aldrig. Nej, då hade jargongen hellre varit "Höhö, jasså du fick dispans av frugan en kväll? Höhö". Jag ammar inte alls längre, Livia somnar sött runt 20-tiden och sover sedan ca 8-9 timmar. Vad gör det för skillnad om jag sitter hemma i soffan beredd på att hon mot förmodan skulle vakna eller om Robert gör det? Jag tycker det är jättejobbigt att vara ifrån lillan när hon är vaken. Då saknar jag henne så det gör ont. Nu när jag visste att hon sov för natten slappnade jag av helt och fullt. Hon var med sin pappa, inte en främling jag träffat på stan. Hon skulle lika gärna kunnat vara med sin mormor, men nu var det dessutom pappan. Att jag ens ska behöva förklara mig. Usch! Summan av kardemumman: Vill du  som nybliven mamma fara iväg själv en kväll så är det helt okej. Vill du det inte så är det helt okej. Välkommen till den fria världen.

Oj nu vaknar lillhjärtat. Dags att kramas!


Take care!

Kommentarer
Postat av: Sofia-mamma till Vilja född med läpp och käkspalt

Åh,strunta i sånna kommentarer. jag fick höra den också första gången jag var ut. skrattade henne rakt upp i ansiktet bara;)

Klart man ska unna sig att gå ut. hjärtnan förtvinar väl annars av bajs och barnspråk;)

2010-09-13 @ 17:34:05
URL: http://underbaravilja.blogg.se/
Postat av: Malin

Kul med uppdatering:)

Känner igen det där med att ha svårt att fokusera på maten. För ett tag sen när det fortfarande flaskades på dagtid var vi tvungna att gå in i sovrummet och mata henne med lyset släckt för det var helt omöjligt att få henne att äta annars:)

Klart man ska kunna gå ut om man vill, det behöver man för at hämta andan och få ny energi. Jag är kass på det och min hjärna har nog snart förtvinat av bajs och barnspråk ;)

2010-09-13 @ 19:22:25
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/
Postat av: sanna

haha, hatar också den sjukt omoderna kommentaren. skit i den, klart man måste ha kul, man är inte bara mamma, utan den man var innan man fick barn, också ;)

2010-09-13 @ 22:01:39
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Emsi

och jag saknar deeeej!! sa roligt med uppdatering, sa jag vet att ni lever och gror darhemma ;D sager som dom andra; strunta i sana dumma kommentarer! garanterat gammalmodiga eller sa vet dom ingenting om mamma-livet. ska man sitta hemma i 20 ar tills ungarna blivit stora och flyttat ut!?

jag kommer troligen hem sönd 3 oktober, ska boka biljetten snarast möjligt. verkar för tillfallet va billigaste alternativet. ha dopet i oktober pleeease! annars maste jag ta mitt privatplan och flyga pronto :P Miss you my sweetest darl <3

2010-09-13 @ 22:39:54
URL: http://emmsso.blogg.se/
Postat av: Lina

Heeej vännen!



Vad roligt att du uppdaterat bloggen :) Hihi... Fast jag har iof inte så mycket att säga till om eftersom att min blogg inte heller är så himla dagsfärsk jämt! ;) Bry dig inte om vad folk säger när du är utan Livia.. Oftast är det folk som inte ens har egna barn som fäller de där kommentarerna! För hade de haft barn så hade dom haft vett nog att hålla klaffen!!! Massor med kramar

2010-09-14 @ 09:20:30
URL: http://lliinnaass.blogg.se/
Postat av: emelie

De där kommentarerna är så onödiga!!>:( Kram

2010-09-14 @ 14:21:51
Postat av: Sinne

Så kul med utgång! :) Och ja herregud vilka nötter det finns. Blä för dom!

2010-09-14 @ 20:15:31
URL: http://sinnesvarld.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vad roligt med ett livstecken :) och så hon har vuxit!!!!! Jisses amalia! Kan vi inte köra en fika hos er hela gänget när ni är "någortsånär" färdiga? TYp oktober? Och SKIT I ALLA ANDRA bry dig om dig själv istället och se till att du mår bra! krammixx

2010-09-15 @ 10:56:57
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: Lina

Jaa! Nu är det inte långt kvar! Ska bli riktigt kul och spännande! Känns konstigt att säga/erkänna att jag faktiskt ser framemot förlossningen?? Knas.. Jajamensan, BB väskan håller på att fyllas för tillfället faktiskt ;)

2010-09-15 @ 11:34:04
URL: http://lliinnaass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0