fredag

Alltså, vad händer? Jag missköter bloggandet så det står härliga till. Det blir bara att det finns så mycket annat jag prioriterar framför t.ex. fantastiskt höstväder, promenader, kaffe o bebisbhäng, bus med lillhjärtat, mys med densamma, Idol, ett vinglas med storhjärtat, bad och en bra deckare... Men vi lever och frodas! Livia har hunnit "språnga sig" (utvecklingsfaser de små liven går igenom, märks olika mycket från barn till barn) vilket inneburit lite mer gnäll, mycket mer uppmärksamhet, sämre sömn och sämre aptit. Nu hoppas jag vi är färdigsprångade för denna gång!

Vad som är betydligt värre än att försaka bloggen är att nu när jag kopplar in kameran upptäcker att jag inte fotat sedan sist. Meeen! Nu ska jag parkera kameran på vardagsrumsbordet så jag kommer ihåg att fota allt och ingenting. Hon är bara bebis en gång! Och fort går det, nästa vecka blir hon 4 månader. 4!! Vart försvinner tiden?!

Får ta mobilen till hjälp för lite bilder och en aning om vad vi pysslat med sen sist (och före det). Vi har....

..."Sovit" - resultatet har varierat från dag till dag som synes...






...På tal om sömn, vem kan motstå en sådan här böna trots att klockan visar 05.00?



Hihihihihi jag är piiiiiiiiiggg!!!


....Busat med nya favvo-leksaken Barbapappa...




...Bekantat oss med området och hittat fina promenadslingor...



"Hmmm..." Livia fascineras av träden - och sover äntligen gott i vagnen!

...Burit språngbebba i selen...

 

...Fikat på Wayne's....



Gladskit!

...Suttit och myst framför tv:n då pappan i huset arbetat kväll...



...Och hittar då och då bebban åt de håll jag inte la henne i gymmet...


"Vänta bara mamma, snart kan du inte lämna mig ens en minut!"


Jaa... Det är väl på det stora hela det vi sysslat med. Massa vardagliga saker som får mig att le bara vid tanken. Vad jag njuter av att få vara hemma och vårat vardagsliv! Att få ta del av Livias utveckling varje dag. Jag hade dock gärna sett att vi bott drägligare. Försöker få klart tapetseringen som ännu inte är avslutad. En aning less att bo på en byggarbetsplats ja. Hur som haver. Nu ska här kokas kaffe och har jag tur hittar jag mig en bulle i frysen! Vi glömmer det där med nya livet tillfälligt va?


KÄRLEK!!!! Kärlek, kärlek, kärlek, kärlek....


Take care!



Kommentarer
Postat av: Pernilla

Blir helt varm i hjärtat, hon är så söt!!!! Och värsta bustjejen i babygymmet! ;P

2010-10-01 @ 18:39:14
URL: http://perdyy.blogspot.com
Postat av: Malin

Kan bara hålla med Pernilla, hon är så söt!



Tack, vi är supernöjda med köket och hoppas att tjejerna också är det. Ni kan visst också fixa ett sånt till Livia, det är inte alls svårt. Lite träskivor, färg och sånt och vips har man ett kök:)

Flodhästen är från IKEA där vi även köpt några andra stora likande mjukisdjur (en hund och en elefant). De funkar perfekt som kudde åt mammor (och pappor) när man ligger och leker på golvet:)

2010-10-01 @ 19:21:39
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/
Postat av: Sandra

Hehe jasså det är samma hos er. Jag kan inte heller låta bli att skratta. Men vad gör man, det är ju samtidigt så fruktansvärt gulligt!



Jo fy det var inte alls roligt efter vaccineringen, stackars liten. Man hade önskat att dom åtminstone förstod att det är för den goda sakens skull men icket.. Emilio rent av skakade på kvällen och var jätte ynklig och ledsen



Allt e bra med oss. Det rullar på och dagarna blir som sagt bara roligare och roligare.



Jo jag hörde av P att Robert hade sagt något om att hitta på något. Nästa vecka om jag minns rätt..? Det får vi absolut göra. Är länge sedan nu.

2010-10-01 @ 19:24:11
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vad SÖT!=)

2010-10-03 @ 10:14:48
URL: http://emeliewarja.blogg.se/
Postat av: Madde

Så fin hon är erat lillhjärta! Skäms så att vi inte hunnit träffas något ännu. Men snart måste vi väl ändå kunna få till en dejt? :)

2010-10-05 @ 21:43:08
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Ja men det är precis samma här, jag liksom ligger och lyssnar vad dom gör- suck! Igår blev jag dock inbultad i sovrummet av P som stängde dörren efter sig och halv ett blev resultatet. Var jävligt skönt på ren svenska. Jag hade dock behövt sånna sovmornar en vecka i streck för att känna mig utvilad tror jag. Men,men man får vara glad för det man får iaf.



Ja men eller hur, jag håller verkligen med. Det brukar vara vi som ska ta tag i saken men idag hade tydligen Robert frågat om vi skulle ses i morgon. Är du helt ovetandes lr? Sa iaf åt P att lämna det öppet tills i morgon för att se om jag är fit for fight för isåfall hade det varit jätte trevligt :)



2010-10-06 @ 17:22:37
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha ja men precis. Emilio somnar lite senare, han äter kring 20.00 och sen somnar han en stund efter det.



Pratade precis med P och då hade tydligen Robert ändrat sig och sagt att det passade bättre på fredag eller helgen eftersom vi inte kunde ge ett helt garanterat svar idag angående i morgon.. Hmm krånglade jag till det nu? Nå ja

P hade iaf sagt att han inte slutar förän 18.30 i helgen och då hade Robert sagt att det gick då så bra för er haha. Jag tänkte det, undra just hur vi gör med sovandet :-P

P är iaf ledig på fredag så det hade kanske varit bäst att ses då eftersom att det går att ta det tidigare. Men,men vi får väl se vad dom styr ihop

2010-10-06 @ 18:41:29
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jo det var så det lät tidigare men det kan hinna ändras mer än en gång :-P Tycker ändå dom är söta som försöker. Jasså Robert jobbade på fredag, ja då kanske det inte blev nå bättre. Hängde inte med på den biten. Nå vi ser väl vad som bestäms :)

2010-10-06 @ 21:04:20
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Sofia-mamma till Vilja född med läpp och käkspalt

Haha,jag är inte helst hemma frivilligt heller. Funkade bra när hon var mindre men nu ska det hända saker heeela tiden och jag måste bära henne runt runt i hela lägenheten och tro mig,en lägenhet på 90 kvadrat känns liten efter några timmar.



usch o fy;)

Tack! Jag hoppas också att hon är frisk väldigt snart. :)

2010-10-07 @ 14:31:44
URL: http://underbaravilja.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Hoho! Det låter väldigt intressant, vad blir man då? Är lite borta på sånt ;)

Jag tog min examen i somras inom marknadsföring så nu söker jag jobb med ljus och lykta! Men något ska man nog hitta. Oh det är bra på hjärtefronten, har hittat mig en skånepajk som heter Jonatan :)

Måste säga att Livia är sjukt söt, hennes busiga leende smittar av sig!

Kram

2010-10-08 @ 01:06:28
URL: http://www.hjortronet.wordpress.com
Postat av: Sinne

Gud så härligt det är när dom sover så bra! :)



Fy sjutton för sprången. Jag känner igen det där haha. Mindre roligt.. Klara är i någon slags trots nu. Skriker varje gång vi ska byta blöja eller klä på henne. Surar och hänger i benet om man inte sitter på golvet och leker med henne. Frågan är hur jäkla länge det ska hålla i sig!? Är som tur är supernöjd i vagnen, på stan, växis och överallt utom hemma typ.

2010-10-12 @ 20:29:29
URL: http://sinnesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0