kallt

Brr vad kallt det är ute enligt termometern! Kommer antagligen frysa nosen av mig eftersom det alltid tar ett tag för kroppen att vänja sig vid kylan. Är det nollgradigt i februari skulle jag nästan kunna gå omkring med t-shirt, i oktober räcker inte ens jacka och tjocktröja.

Läste igenom mitt föregående inlägg och såg att jag varit otydlig i fråga om föräldraledighet. Alltså: Robert kommer ta ut två pappadagar i veckan under våren. Sedan heltid pappaledigt hösten och beroende på hur mycket han kan/vill vara hemma börja jobba i januari, mars eller augusti. Nog om det.

Nu ska vi se... Väntar så länge mellan uppdateringarna att jag knappt kommer ihåg vad som ska printas ner. Gjort mycket vardagligt sedan sist men några saker som stuckit ut:

Jag skolade mig för första gången förra veckan. Jag överlevde och det gick till och med över förväntan. Sista halvtimmen av sista lektionen gick dock betydligt segare än vanligt för då ville jag hem hem hem till min plutt! Imorgon är det dags igen så då kommer mamma hit och umgås med Livia. Sedan är det inga lektioner förrän början på december. Vilket i och för sig inte är allt för långt borta, heeej jul runt hörnet!

After kidz med "mammagänget" i fredags. Inte varje dag vi umgås utan barn och dessutom på kvällstid! Det var trevligt och kvällen slutade på Olivers. Tack och lov att jag var trött så jag tog det rätt lugnt...

...För dagen därpå kunde det konstateras att lillan fått sin första förkylning! Stackars liten. Men piggare nu fastän hon fortfarande är snorig, täppt och hostig. Smakisar ligger helt på hyllan tills hon är frisk då hon inte tycker det är kul och bara grimaserar. Knappt att hon vill se åt flaskan ens. Men där trugar vi för vätska behövs!


Snorig tjej som ändå vill stå och busa

Något mer var det... Just ja: Träningspremiären är avklarad! I söndags tog jag mig iväg till gymmet med min personliga tränare Emsi. Muskler som inte fått arbeta på länge hittades på nytt. Det märks vilka muskler som inte används till vardags. Dagen hade jag härligt ömmande träningsvärk i mage, revben, bröstmuskel samt nedre skuldra. Rygg och ben däremot kände jag inte av. Men mage alltså... Vilket skämt! Jag blev uppriktigt chockad över hur otränad den var. Inte så konstigt då den delar på sig för gravidmagen. Men fortfarande oväntat.

Nu är jag i alla fall galet taggad inför träning och sund livsstil. Igår packade jag ner sjukt barn i vagnen och tog en långpromenad. Hittade en gångväg upp mot Ormberget lika med uppförsbacke hela vägen. Den hade sådär lagom mycket nysnö att jag fick mig en rejäl match när jag kämpade framåt och uppåt med vagnen. Väldans bra träning det här med barnvagn på vintern!

Allrigh, dags för lunch. I min övertända nyttighet snodde jag ihop en böngratäng med broccoli och currysås igår, resterna av den som väntar i kylen.


Take care!


Kommentarer
Postat av: Marie

Ja nog gick det. Jag slängde ner den i grytan där allt annat kokade och så mixade jag sen. Det blir ju en bajsbrun gegga hur som helst liksom. ;)

2010-11-09 @ 12:40:43
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: [email protected]

Listor är bra, T gillar dem. De har ju massor av checklistor på jobbet så han blev överlycklig när jag föreslog städschemat :)



Börjar också känna att det är dags att återgå till ett mer normalt och sunt liv. Nu får det vara slut på allt fikande och att vi har kvar så mycket fika i frysen efter 2årskalaset håller inte så länge till ;)

2010-11-09 @ 20:23:16
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/
Postat av: Sandra

Ja visst då, dom var så söta där dom höll på på golvet så kameran åkte fram rätt fort!



Trist med förkylning, vi har än så länge klarat oss ganska bra. Lite smått hängig och snorig har han varit men inte mer. Jag håller tummarna att vi slipper det så länge det bara går. Kanske tills han börjar högstadiet, vad tror du? Hehe



Usch jag borde också få tummen ur och bli av med dom sista g kilona, suck! Blodtrycket krånglar dock fortfarande



Haft en bra helg?

2010-11-10 @ 08:56:35
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: emelie

Vilken fin bild på Livia=)

2010-11-10 @ 20:09:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0