solen som försvann

Nu verkar sol och ryssvärme vara borta för denna gång, i alla fall om jag ska tro på YR och SMHI. Då blir det istället att göra nytta här i hemmet, som förfallit något under dessa soliga sommardagar. Vi for till Roberts bror och hans tjej igår för både fika och flyttkartonger. Så nu har vi i alla fall fem stycken redo att fyllas, blir nog rätt lagom med tanke på mängden prylar som går att packa ner redan nu! Sweet.

Det finns två grejer jag ska göra framåt helgen om det inte blivit bebis innan dess (vilket jag givetvis hoppas hundra gånger mer på). Det första är:


Premiär 27/5

Sex and the city 2. Premiär torsdag. Frågan är om det blivit bebis och om jag pallar att sitta i en biosalong så länge. Måste kolla upp hur lång filmen är. Annars lär det dröja innan jag får se den, och vid det laget lär alla andra hunnit se den så då måste jag tvinga Robert att se den med mig. Lagom kul för oss båda. Det andra:


Eurovision!

Finalen på lördag. Sitta och såga/hylla bidrag, irriteras över hur folk i Europa röstar och avsluta det hela med: "Jag kommer aaaaaldrig mer se på det här nu när den och den vann!". Känns som att detta är betydligt mer flexibelt - har det inte blivit bebis kan jag ligga i soffan med chips o godis, har det blivit bebis kan jag förhoppningsvis se i alla fall bitar av det på BB. Möjligen om jag ligger inne på förlossningen, då blir det knepigt.

Nu ska jag koka upp en kaffebryggare. Sedan får vi se, tänkte baka brytbröd men glömt att köpa jäst (demensen). Får nog sparas till imorgon då vi ändå ska handla. Istället varva plugg med flyttpackning månne? Så får det bli, perfekt med kaffe och hög musik till!


Take care!


Kommentarer
Postat av: Marie

Var på bio när jag var på övertid och det rekommenderar jag INTE, haha. Såg Alice i underlandet som visade sig vara en rätt lång film plus att vi var på sena föreställningen och jag med mina gravidtider höll ju såklart på att somna hela tiden. Tänkte att det kanske var lika att sova för då skulle jag slippa smärtan som plågade mig i ryggen. Det gör jag aldrig igen. Men då hade jag ju rätt ont i ryggen också där på slutet och kunde aldrig sitta någonstans, så hur jag trodde jag skulle palla att gå på bio, det vet jag inte. ;)

2010-05-24 @ 11:33:46
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: sanna

jag tänkte också se sex nr 2! om vi inte ska till stugan, men tänker det regna vore ju bio alla tiders, jag tror den är grym som ettan!



ja, vi kör nog på målning rakt igenom, den billiga varianten är inte alltid den dåliga, tycker det blir lite hemtrevligare med färg också, inte lika !sterilt" på ngt sätt. tror iofs det får bli tapet inne hos charlino så småningom, men inte nu.



gud vad jag är avis på dig, drömmer jätteofta att jag föder igen, och längtar verkligen massvis tills jag får göra det igen! ni kommer få en supersöt liten onge!! :) har ni förresten några favoritnamnförslag? det är så spännande det där :)

2010-05-24 @ 20:42:00
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0