mätt

Mätt och belåten, precis slängt i mig en portion kyckling, ris och sås. Verkligen slängt i mig. Varit på stan för en mammafika där jag bara tog en kaffe, började känna mig hungrig efter ett tag men eftersom jag hade en färdig lunchback hemma tänkte jag spara på slantarna och äta hemma. Oh my, skakade hela vägen hem och dök på maten direkt jag kom in genom dörren. Jag som alltid varit matberoende har blivit galet matberoende som gravid!

Igår fick jag för första gången prova på hur det kändes att vara riktigt, riktigt less på graviditeten. Tror det blev så för att jag nu tre gånger varit mentalt förberedd på att bebis kan komma tidigare (inför vändningar och eventuell igångsättning). Att nu vara tillbaka i ovissheten och i princip kunna gå omkring gravid en månad till, där dessutom allt vad förvärkar och sammandragningar försvunnit sedan en vecka tillbaka... Det resulterade i extrem rastlöshet. Gårdagen såg ut ungefär såhär innan Robert kom hem vid 19-tiden:

Sitter vid datorn, kollar bloglovin - noll nya inlägg. Läser tidningen. Lämnar datorn, går till kylen. Äter något (bara för att). Lyfter en stekpanna från diskbänken till spisen. Går till soffan, läser några sidor i en bok. Tillbaka till kylen - inget nytt som hänt där (nähä?). Kokar en kopp hallonbladsthé. Lyfter stekpannan från spisen in i pannskåpet. Går till datorn, bloglovin igen - ingen som hunnit uppdatera bloggen (varför uppdaterar inte folk bloggen en gång i kvarten, skärpning!). Aftonbladet - inga nya nyheter...


Denna uppfinning var inte min vän igår

Ni fattar. Tiden går verkligen snabbt när man lever efter denna livsstil, eller hur!? Tack och lov så var igår igår och idag är idag. Nu känns det som vanligt igen. Hoppas det var en engångsföreteelse. Samtidigt är det väl meningen att jag ska vara så kräkless på graviditeten att jag riktigt längtar efter att känna förlossningssmärta. Biologiskt och allt.

Solen skiner, folk gör sig redo för partaj såhär dag innan röd dag. Vi har bokat tvättstuga vi. Som de vuxna och ansvarstagande människor vi är. Men är det fint väder imorgon är det inte alls omöjligt att det blir en grillmiddag! Ska även förbi mäklaren en sväng när Robert slutat efter kl 16, kanske att vi lyxar till det lite med en mjukglass i solen? Låter som en plan!


Take care!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Och här blir det endast party med skolböckerna :(

2010-05-12 @ 15:21:26
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja förhoppningsvis vill det gå ner lite till. Formen kan verkligen gå från det ena till det andra på några sekunder men,men så länge det inte blir värre så..



Vila är det enda som jag har blivit rekommenderad samtidigt som man tydligen inte kan vila till sig ett bra blodtryck men det kanske gör så att man inte får högre iaf. Jag vet inte riktigt, jag är inte så insatt i hur det funkar.



Ja du tvätta bör man annars.. dör man.. Nä skämt och sido så är det ju tyvärr ett nödvändigt måste och sen så är det ju så skönt när det väl är gjort. Känner minst sagt igen bristen på kläder/underkläder. Och sen är det ju som du säger att man inte vill komma hem till ett tvättberg när bebis har kommit.



Kan förstå att det börjar kännas lite lååångsamt nu. Ni har verkligen fått ställa om er ett par gånger men nu är det förhoppningsvis bara ett par dagar kvar tills det är dags. Du får försöka tänka att ovissheten trots allt är lite av tjusningen.



Sen till något helt annat. Du har inte haft ont i sidan nånting? Det som sprider sig ut mot rygg,höft och lite nere i magen? Tänkte om det är någonting du känner igen..?

2010-05-14 @ 13:01:06
URL: http://sandrazzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0