good stuff

Först: Tack för alla lägenhetsgratulationer!

Nu har lilla cirkusbebisen varit duktig! Var hos barnmorskan idag för att kontrollera om lillis ligger kvar med huvudet neråt och minsann, det gjorde h*n! För stunden i alla fall, fortfarande rörligt huvud med gott om plats. Fick flyttat nästa veckas ordinarie besök från fredag till tisdag så vi kan kolla hur läget verkar då. En stor sten lyftes också från axlarna då läkaren vi träffade i fredags noterat i min journal att jag inte vill föda vaginalt i säte. Detta betyder att OM förlossningen skulle starta, vi kommer in och bebis har flippat igen så får jag snitt.

Jaa, 12 dagar kvar till när bebis är beräknad. Det är så lite så jag vet inte vad. Sa till Robert att går jag över tre veckor över kommer både han och jag bli tokiga. Två gånger har vi packat med oss BB-väskan på vändningsförsök, sedan varit mentalt förberedda på eventuell igångsättning denna vecka om bebis vänt sig. Tre veckor över tiden skulle bli en lååååång väntan!

Hade förresten ett par från jobbet här i söndags som spanade in läggan. Robert mailade ut där att vi hade en ledig lägenhet, både schysst mot kollegor att få en chans att hinna plocka en stadslägenhet och skönt för oss att slippa bli nerringda efter en blocketannons. Hur som helst tänkte vi göra lite fint här innan (lägenheten har inte sett så fin ut på länge, något även lil'sis reflekterade över när hon kom förbi). En av Roberts 30-års buketter såg rätt ledsen ut, istället för att slänga den klipptes blommorna av och hamnade i en vattenskål. Bra sätt att njuta ännu längre av färska blommor!


Vårfärger

Precis avnjutit en skinkmacka till kaffet, avrundade det hela med ett par bitar mörk choklad. Måste givetvis fira att bebis skött sig! Nu är det dock dags för lite nytta, har en del skolarbete att ta tag i. På tal om att ta tag i - fick brev från försäkringskassan i fredags och jag vet inte riktigt om jag håller med om den årsinkomst de beräknat. Så där måste miniräknaren plockas fram och sedan ringa dit och tjorva. Hoppas jag har rätt och dom har fel.


Take care!

Kommentarer
Postat av: Sofia Nordström

Skönt att du får snitt i såfall! Det hade jag oxå velat ha;) nu kan du ju känna dig lugn o trygg!:)

2010-05-11 @ 12:59:20
Postat av: Sandra

Ja det måste jag säga att det var. Man skulle just till att nå höjdpunkten på kvällen och så slits man ur det trevliga sällskapet. Attans! hehe.



Jo jag har köpt från apoteket men det är knappt så att dom hjälper. En kort stund på sin höjd. Jag blev dock rekommenderad Gaviscon eftersom dom tydligen ansågs vara bättre. Det bildar som ett skum som gör att inte syran kan tränga upp men som sagt, mig hjälper dom inget vidare på. Blir tokig snart. Det gör såå ont! Usch och fy!



Idag gav föräldrautbildningen mer än första gången. Var riktigt trevligt till och med. Kanske för att man hunnit bilda sig en lite bättre uppfattning än tidigare. Första gången var stämningen lite tryck och tiden gick rätt långsamt till skillnad från idag då det bara så poff så var det över. E trots allt att träffa andra som är det roligaste, sen att man diskuterar lite nytta är ju bara ett plus ;)



Va duktig bebis har varit nu! Bravo. Hoppas verkligen det fortsätter så men det tror jag. Vinden har vänt, jag känner det hihi.



Fin lösning med blommorna förresten, jag brukar också kunna vara lite finurlig istället för att slänga. Känns så fräscht med levande blommor!

2010-05-11 @ 18:27:55
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Sandra

Nä jag har inte provat dom du har så det kanske jag borde göra då. Allt för att slippa ha det så här. Men när jag frågade på apoteket så var det nästan så att dom hade smällt mig på fingrarna om jag hade petat på några andra än Gaviscon...!? Fråga mig inte varför..



Vidare så gick det bra hos BM idag trots att trycket fortfarande inte var okej, såklart. Var dock lite lägre än igår men då var det också ett morgontryck som sagt. Tog toxprover och lite sånt så vi får väl se vad dom säger..



Vad är planerna för dagen?

2010-05-12 @ 10:03:54
URL: http://sandrazzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0