v 31

Tisdag idag, jag sitter och smuttar på morgonkaffet efter en runda runt kvarteret med Robert. Strålande sol men kallt kunde vi konstatera. Ungefär som igår när vi for från Porsön efter att ha uppvaktat syskonbarnet Emanuel (som blev hela 15 år, vart försvinner tiden?!) och biltermometern visade -15 fagra grader. Brrr...

Ny vecka också än en gång, graviditetsvecka 31 (30+1). Magen växer, vilket gett en bieffekt i form av halsbränna. Inte mycket plats kvar för magsäck med en växande busunge = magsyra som trycks uppåt. Men ingenting jag inte kan leva med, väldigt lindrigt. Har tabletter från apoteket som lindrar när det behövs. Typ som när jag käkat en flottig, stark pizza till middag. Eller smällt ett gäng med kiwis sent en kväll. Alltså när jag får skylla mig själv för att inte ha följt de allmäna råd som ges vid just halsbränna! Bebis stökar mest hela tiden som vanligt, dock märks det nu att det börjar bli rejält tilltaget sprattel. Kroppsdelarna känns större. Rörelserna och fina fullträffar på organ lika så. Inte så konstigt, denna vecka uppskattas bebis vara ca 40-42 cm lång och väga ungefär 1,8 kg.


Jag och min bebismage


Nu är det dags att lämna slösurfandet, få i mig lunch och bege mig mot skolan! Grupparbete med en ny rapport står på schemat. Ingen vattengympa ikväll då den är inställd p.g.a. utbildning. Vilket innebär att jag kan se Desperate housewives. Lagade en väldans god middag i förrgår, tomatpestokyckling med vitlöksfräst gnocchi. Så avslutar med det receptet!


500 g potatisgnocchi
600 g kycklinglårfiléer
½ msk olja
4 msk röd pesto
½ tsk salt
1 krm nymalen svartpeppar
1 dl lätt créme fraiche tomat o basilika (vi tog vanlig)
½ dl vatten

2 vitlöksklyftor
1 påse färsk spenat (80 g)
½ kruka basilika (vi tog frusen)
½ msk olivolja
1 krm flingsalt
1 krm nymalen svartpepper


Koka gnocchin enligt anvisning på förpackningen, skölj den i kallt vatten och ställ åt sidan.

Hetta upp en stor stekpanna och stek kycklinglårfiléerna i olja och pesto, ca 2 minuter per sida till fin färg. Salta och peppra. Rör i créme fraiche och vatten, låt puttra på svag värme under lock ca 6 minuter.

Hetta upp olja i en kastrull, pressa i vitlök och tillsätt kokt gnocchi, spenat och basilikablad. Fräs 2 minuter under omrörning. Salta och peppra. Servera med kycklingen.


Take care!


Kommentarer
Postat av: Erica

du har såå fin mage!

2010-03-16 @ 12:21:44
URL: http://humilis.blogg.se/
Postat av: E

fiin bild på blivande mamsen!! önskar jag fick se i verkligheten.. :(

2010-03-16 @ 12:25:24
URL: http://emmsso.blogg.se/
Postat av: Marie

Så söt magen är. :)

2010-03-16 @ 13:03:53
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Guuud så fin mage du har, blir alldeles varm sååå fint :D

2010-03-16 @ 20:16:22
URL: http://perdyy.blogspot.com
Postat av: sanna

vad supervacker du är:)!!

2010-03-16 @ 20:33:56
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Madde

Håller med alla ovanstående:) Du har jättefin mage!



Har provat skicka ett sms till dig tidigare i veckan men är osäker på om jag hade rätt nummer? Skrev i alla fall att du är välkommen på lördag vid sex-tiden och framåt! Kom om du orkar :)

2010-03-16 @ 21:03:42
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Ja det är lite tröttsamt men ändå så väntat hehe. Känns så onödigt att köpa en ny jacka med som man ändå inte kommer kunna ha sen.



Jo det var både irriterande och oroande att vi inte fick några klartecken. Var många gånger som jag tvivlade på om jag verkligen skulle ta mig igenom det. Att jag rent utav skulle dö alltså. Men,men jag besparar dig men mitt tjat om vad jag tycker om de flesta av dagen läkare..



Ang halsbrännan så har jag inte hunnit så långt som till apoteket. Har dock ångrat mig mer än en gång vill jag lova. Jisses vad illa det kan vara ibland. Måste nog pallra mig dit och köpa några tabletter så jag slipper bli arg på alla huskurer haha.



Vad har ni för er ikväll då?

2010-03-16 @ 21:26:35
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: lina

Åhh.. Sara!! Du är sååå fin!! Nu är det inte långt kvar!!! ;)

2010-03-17 @ 13:33:01
URL: http://lliinnaass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0