uppe före tuppen

Ja så det kan gå. Här sitter jag före kl 6 en tisdagsmorgon, ätit frukost och allt. Hädanefter ska ett par öronproppar husera på nattduksbordet. Det är jättebra att vi har en snöig vinter, det är jättebra att vi här uppe i norr har kapacitet att ploga bort snön som faller. Det betyder inte att det är jättebra att ploga sönder vägen vid halv fem. Byggde täcke-och kuddbon över huvudet men icket. Kändes som att de plogade inside my head. Bredvid mig snusar Robert förnöjt utan att reagera. Gud vad jag önskar att jag var en sjusovare och inte en sån som vaknar för minsta lilla ljud! Inte på långa vägar blivit bättre sen graviditeten. Nåja, fick väl tre timmars sömn i alla fall. Jag ä' int' bitter.

Hur som helst. Efter en timmes maskande i sängen insåg jag att väckar klockan skulle ringa en timme senare och då kändes det lönlöst att somna om. När jag sedan snubblade in på tankar om IKEA - ja, då var det bara att inse sig besegrad. Började fundera ut saker vi skulle köpa där till bebis. Nu sitter jag med katalogen och gör en lista. Tror vi ska planera in ett besök hyfsat snart, känns vettigt att göra bort innan jag blir alltför stel och otymplig! Dessutom skönt att ha klart allt i god tid innan lilla hjärtat kikar fram. Som för övrigt höll mamma sällskap efter hon snurrat runt i sängen en halvtimme. Med hicka och allt, sådär på morgonkvisten.

Kaffe... Jag behöver kaffe... Sedan dags att sadla om inför skoldagen.

Kommentarer
Postat av: sanna

tack :) ja, eller hur, det är ju inte trevligt att bli bostadslös slash pank, nej! har ni sett ngt annat intressant?

2010-03-02 @ 08:13:29
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Marie

Vi måste häva oss till IKEA i helgen, det börjar ju dra ihop sig. Vart har min graviditet tagit vägen egentligen?



Inte lär det bli bättre med lättväcktheten när bebis väl kommer. Jag har också alltid varit lättväckt, men det här är ju löjligt. Jag vaknar när kidet i rummet intill vänder sig i sängen, suck. Tur vi håller på att bygga nytt sovrum till mig och John- i andra änden av huset, moahahahhaha. ;)

2010-03-02 @ 09:10:29
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Ebbas nya pyjamas fick godkänt! :P Han sa inte så mycket så misstänker att han misstänkte att jag inte skulle komma hem tomhänt så han var beredd på det värsta :D Hahaha :)



Om ni vill ha sällskap och vi har tid och möjligen barnvakt (om vi inte bestämmer oss för att ta med lilltjottan) så hojta till för IKEA vill jag alltid till...sååå många planer och idéer :D

2010-03-02 @ 09:47:37
URL: http://perdyy.blogspot.com
Postat av: Emsi

tidig dag :P

vaccineringen gick bra, kändes lite men jag är ju man så ;) tog inte hepatit B denna gång heller; ska ju inte ligga med några indier (remember?) ;) hepatit A har jag ju redan, och sandra har både A+B. kommer du ihåg tabletterna vi tog, var dom för malaria eller kolera??

2010-03-02 @ 21:45:56
URL: http://emmsso.blogg.se/
Postat av: Sandra

Känner igen sömnproblemen av dessa traktorer, SUCK! Här var dom i natt och härjade. Närmare bestämt kring halv 3. Kände mig så där lagomt glad kan ja lova.



Och på tal om kläder till dom små trollen du skrev om i inlägget nedan. Har också dragits åt flicksidan hela tiden men tror att det inte är så konstigt då den verkligen DOMINERAR! 3/4 består av typ rosa medan 1/4 består av pojkläder som oftast är sååå mycket tråkigare. Fantasin tog liksom slut :-P

2010-03-03 @ 12:19:14
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Emsi

You know I just lööwe watching bajsande indier!

haha kanske var därför vi (särskilt du) var så dåliga; koleran! :P hoppas vi får läsa mycket ayurveda, då ska jag försöka leva efter min kroppstyp :D känns som att om det är nånstans jag ska lyckas med det så är det i indien. vegetarisk mat, chai och lassi, längtar!

2010-03-03 @ 18:55:29
URL: http://emmsso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0