skolvecka

Jisses, denna vecka är det mycket i skolan! Mycket lektioner om inte annat, blivit bortskämd med självstudier. Har även insett en sak som ger mig lite smått panik, nämligen att jag just nu endast läser 75% och fr.o.m. nästa läsperiod (dvs början på april) kommer jag läsa 125%. Lagom till slutet på graviditeten och förlossningen, sådär. Andra trappar ner mot slutet - jag trappar upp. Inte riktigt planerat nej, men någonstans måste jag ha missat att ena kursen endast går i slutet på terminen istället för att gå hela. Ska försöka göra undan en del redan nu men det mesta måste göras sen. Läsa undan kurslitteratur etc kan jag i vart fall roa mig med. Detta innebär alltså att allt socialt liv kommer upphöra i slutet på mars. Vilket jag i och för sig kommer kunna ta igen så fort jag är mammaledig och kommer leta sysselsättningar.

Ny vecka också, graviditetsvecka 30 (29+1). Har insett att om säg 13 veckor har vi en bebis hos oss. 9 veckor enligt vad jag tror (bebis vill ut två veckor tidigigare än planerat datum). Robert tror precis tvärtom, att bebis vill stanna inne två veckor över BF. Ska detta nu vara demokratiskt kommer alltså lillhjärtat precis på beräknat datum. Hur som helst - herregud, kan ni förstå?!?!? Snart är lillis här! Jag kan inte alls förstå det. Vad jag längtar efter vårat lilla liv och vad jag längtar tills jag får tillbaka en något sånär fungerande kropp.

Här kommer lite magbilder, en jämförelse med den första magbilden vi tog och nu. Alltså v 6 och v 30. Det har visst hänt en del trots allt. Jag hade en gång en midja, haha.


"Bebismagar" sida


"Bebismagar" framifrån

Ikväll blir det vattengympa, skönt att få en paus från allt vad skola heter. Imorgon ska vi snabba oss in på hemnet (som att det inte redan är det första vi gör när vi slagit igång datorn), fått höra att det är en 3:a på G på Björks! Nu gäller det bara att den ser okej ut, har rätt läge och rätt pris. Lite tidigt att drömma ännu men ska bli spännande att se vad det är för någon!


Take care!

Kommentarer
Postat av: Evelina

men SARA!

Du har ju en gullemage :) Jag känner mig lite smått efter här, men gud vad kul, Grattis!

2010-03-10 @ 13:17:16
URL: http://evski.blogg.se/
Postat av: Madde

Vilken himla gomage du har:) Nu är det snart bebisdags för lillasyster. Oh så jag längtar! Nästa helg fyller jag år och då kommer jag nog ha något här hemma på kvällen. Om du orkar så är du givetvis välkommen:) Kan höra av mig bättre sen! Kramis

2010-03-11 @ 09:56:59
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Ja men precis, man vet aldrig hur det blir. Jag tycker bara att det känns helt underbart att jag och P kommer få vara ledig tillsammans för första gången i sommar. Det är vi inte bortskämd med.



Veckorna går verkligen fortare än vad man tror. Låter riktigt nära när du skriver så. Vill också ha bebbe hihi. Du är vågad som satsar dina pengar på två veckor tidigare ;-P



Vad jag menade med att jag inte hade orkat jobba är nästan lättast om du läser själv på bloggen under februari månad, rubrik Två ska bli tre :) Kort sagt så var jag liggandes från vecka 6-14. Illamåendet var ingenting i jämförelse.



Jo då frukosten visade sig bli mkt uppskattad och gott var det!

2010-03-11 @ 20:44:38
URL: http://sandrazzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0