dåligt med bloggande

Ja det har i sanning varit ont om blogginlägg sista veckan. Vet inte vad jag ska skylla på - omotivation, skola eller graviddemens?

Robert har jobbat mest hela tiden så jag har roat mig själv. I fredags var jag, mamma, Hanna och Guldus ut till stugan för en luftning i solen. Karlarna lämnade vi på jobbet. Vi roade oss i solen medan de tjänade pengar! Toppenskönt att sitta i solen och äta matsäck. Efter det for jag och Robert till hans bror med flickvän för fika!


Alla har full koll på vad jag pysslar med...


Guldus fyndar en gren och övar tiggteknik

Lördagen självvaknade jag kl 08:15, det var inte igår! Eller ja, sovit som en kratta hela veckan så vaknat rätt ofta och rätt tidigt. Men jag vaknade pigg och det är en helt annan femma! Gick över till mapa för att låna datorn, behövde skriva lite skolarbete och vårat word fungerar inte. Sedan bjöds det på fika hos Anders, inte igår vi träffades! Men trevligt att sitta och surra. Framåt kvällskvisten blev det en historisk krock: sista matchen för Luleå innan slutspel (avgörande matchen t.o.m) vs finalen i melodifestivalen. Jag utnyttjade första graviditetsparagrafen och orkade inte fara någonstans så Robert var den som fick röra sin ända mot en annan soffa. Emlan-Semlan kom och höll mig sällskap bland godis och chips. Föreslog att vi skulle göra en fruktsallad istället men det gick inte hem i stugan!


Anders visar sina nya glasögon, han såg väldigt professionell ut


Motsatsen till fruktsallad

Nu är det söndag, jag självvaknade kl 8 igen och har suttit och pluggat. Känner att jag är klar för dagen och förtjänar en totalt skolbefriad eftermiddag! Ska inte ens tänka plugg. Jag ska haka med mamma och pappa till stugan för lite luft (solen verkar tyvärr försvinna) och sedan får vi se vad dagen bjuder på!

Såhär såg det ut när jag var hos mapa igår och kollade mot isvägen. Nu hade dessutom solen försvunnit för dagen, ni kan ju föreställa er hur många prickar det är vid strålande solsken. Samma visa varje vår, luleborna vallfärdar ut på isen. Lulepsykosen som Robert kallar den.

 

Take care!

 

 


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hahaha det ser ut som en myrstig på isen :P Klassisk lulevy ;)

2010-03-14 @ 12:19:59
URL: http://perdyy.blogspot.com
Postat av: Elin G

åh, det verkar ju hur mysigt som helst med Guldus i stugan =) Och vad mycket folk på isvägen!! Fast det är kanske som det brukar, på helgdagar med bra väder.. :P Till skillnad från dig har jag skjutit upp plugget hela helgen och tänkte börja, typ just precis nu..! hehe.

2010-03-14 @ 12:39:25
URL: http://eling.webblogg.se/
Postat av: Pia Sandberg - Mejasmamma

haha, jaa dom var nog rätt trötta och vad jag förstod var det några som inte ens kom. Eller iaf gick hem ganska fort!;)

2010-03-14 @ 19:47:17
URL: http://piasandberg.blogg.se/
Postat av: Sandra

Nä usch det var verkligen en otrevlig tid och ovetandet om vad det var kunde vara riktigt tärande. Det enda dom kunde tänka sig så där i efterhand var att jag har haft ett tuffare utgångsläge än de flesta andra då jag har fybromyalgi. Mer än så kom dom inte fram till. Men nu är det ju som sagt mycket bättre och jag kan faktiskt njuta :) Om man bortser från den hemska halsbrännan som spökar ikväll, SUCK.



Gud så mysigt det låter med lite frilufsliv. Längtar tills vi också tar oss iväg. Men först kanske jag ska avbocka den här resan hihi.

2010-03-14 @ 22:35:10
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: emelie

Jag e slitex på fotot=D

2010-03-15 @ 17:55:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0