sömnlös i Luleå

BF+11

Jag börjar förstå det här med att det är bra att ladda med vila inför förlossningen. En riktigt god idé till och med! Som ni förstår är jag inte inne och föder barn. Istället sitter jag här och halvsover. Igår vid 17-tiden kom förvärkarna tillbaka och hållt i sig sedan dess, var 10:e-15:e minut sådär. Den nya sortens förvärkar som jag hädanefter kallar dem. Därav rubriken sömnlös i Luleå (låter nästan som en romantisk hollywood film). Om man bortser från tröttheten är det nästan lite småmysigt sådär att vara vaken nattetid- sitta och nattfika med bara den speciella natttystnaden omkring sig.

En grej jag funderat på under mina vaktimmar är följande:


Om detta är förvärkar, inte mensvärksmolvärk som tidigare då utan den här nya sortens förvärkar - hur fan är det tänkt att jag ska klara "riktiga" värkar?! Eftersom det ska det märkas stooooor skillnad på förvärkar och riktiga, du veeeet när det är riktiga. Tydligen inte. Kanske än en gång får utöva soffgympa för att vända bebis (fel denna gång) och få ett snitt!


Magen i tisdags, v 41+1

Ringde och pratade med förlossningen nu på morgonkvisten. Bara för att kolla läget sådär. Sa att jag gärna kom förbi ikväll och plockade hem en sovdos om jag inte får sova nu under dagen. Det tyckte hon var en bra idé, antingen ta med en sovdos hem eller sova där. Kan de på samma gång kolla om något verkar vara på G. Nu hoppas jag såklart att det i första hand kommer igång på allvar eller nästbäst blir en paus på några timmar så jag får sova och inte behöver åka in. Slippa ta en sovdos, gillar inte sånt där. I natt har jag vid två tillfällen provat ta alvedon (hjälpte tyvärr inte mot värkar men tog i alla fall bort huvudvärk!), något som inte hör till vanligheterna. Nästan sensationellt. Från det till sovdos känns... dramatiskt.

Nu vet ni det. Hade jag skrivit detta inlägg några timmar tidigare hade det varit betydligt bittrare. Efter att ha pratat med förlossningen känns det lite bättre, har som en utväg till sömn där. Känns tryggt på något vis.

Om jag skulle kolla vad tv-soffan har att erbjuda...


Take care!


Kommentarer
Postat av: Marie

Är nog det som kallas pinvärkar du har. De gör ont som fan, komme relativt regelbundet men har ingen som helst effekt (tyvärr, så jag hoppas det inte är det du lider av). Det hade jag med Vincent. Alvedon hjälper inte heller. Jag vakade två hela nätter och klockade värkar med 6 minuters mellanrum (de kom mer sällan på dagarna, men någon sömn fick jag inte). Den tredje natten sov jag på sjukhuset med hjälp av lite drugs. Så ta en sovdos om du inte får sova nå idag, det blir fruktansvärt mycket svårare att föda barn annars! Då kan de ju passa på att kolla om du öppnat dig något också. :)

2010-06-03 @ 11:30:17
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Marie

Och ja. Från pinvärkar till riktiga värkar märks ingen övergång, det gjorde då inte det för mig iaf. Jag hade samma värkar tills sju centimeter, efter det började det göra jävligt ont men det berodde på att det gick fort efter det.

2010-06-03 @ 11:32:02
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Sofia

jag kände inte heller nån övergång från pinvärkar till vanliga värkar. dom kom bara tätare. hoppas du inte får åka hem ikväll!!! hihihi!

2010-06-03 @ 13:13:56
URL: http://underbaravilja.blogg.se/
Postat av: Madde

Åh hoppas nu det är allvar:) Jag märkte aldrig någon tydlig övergång. Med Tilde hade jag förjävliga värkar från natten mot fredag till hon föddes på söndag morgon! Skillnaden var bara att dom blev starkare och starkare! Passa på att ta en sovdos medan den fortfarande hjälper, för när du har riktigt ont så hjälper dom ändå inte!

2010-06-03 @ 15:00:11
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0