varmt

Äntligen har det kommit lite varmare grader utomhus! Fick en chock igårmorse när jag slängde ett öga på termometern och den inte visade -18 eller ännu värre. Firade gårdagen med att gräva fram preggokjolen, inte på något sätt välanvänd men är det många minus så föredrar jag byxor - alla gånger!

Det varma vädret, som dessutom bjöd på strålande sol, firades med en promenad tillsammans med Hanna och "bubben". Ingen lång runda, men ändå skönt med luft! Och det räckte för att få min rygg att kapseja. Försökte råda bot med diverse stretchövningar men hjälpte inte, så då var det bara att knata över till sis igen där jag fick låna deras badkar - TACK! Genast bättre! Oj oj vad jag saknar ett badkar i denna lägenhet! Tror inte bebis tyckte om att bada varmt, när jag klev upp kände jag att lillis var vaken men låg så långt in h*n kunde komma. Ingen idé för sis att ens försöka känna några sparkar, tyvärr. Nu däremot är fröet fortfarande vaken och nu minsann bopplar det längre ut, så det syns till och med.

Ny vecka än en gång, går in i graviditetsvecka 22. Bebis mäter nu ca 25 cm från rumpa till huvud och väger ca 510 g. Jag kan börja känna förvärkar (livmodern som tränar sig inför förlossning) och får ytligare blodkärl på bröstkorgen - JA! Stod igårkväll, innan jag läste detta, framför spegeln och tvättade ansiktet. Kollar upp och ser grenade blodkärl från brösten, längs hela bröstkorgen, upp mot nyckelben och hela vägen upp mot halsen. Eeww. Inte tokkänslig för blodådror, men det där var lite ofräscht.

Trist utan bilder och hade ingen som passade så bjuder på gårdagens plockmiddag/kvällsmål. Man tager vad man haver! Och gott blev det, särskilt fetaost i marinad och rostmackan med hummus. Mmmm.


Vi har två projekt på G. Som inte riktigt går hand i hand. Snarare att det ena utesluter det andra. Hursomhelst, först och främst ska vi fixa ett lånelöfte på banken så vi vet att vi kan fortsätta kika på insatslägenheter. Just nu lutar det åt Björkskatan, familjärt och nära till skolan för mig. Drömmen är såklart hus men där är vi inte ekonomiskt, utan får vänta något år. Projekt nr 2 är en resa. En utlandsresa till och med! Robert har tagit ledigt två veckor i februari för att täcka upp olika flygavgångar. Mycket som ska tänkas på om man ska flyga preggo, intyg hit och dit, vaccin etc. Men en sista minuten till varmare breddgrader hade verkligen inte suttit fel. Inte alls. Vi funderar på Egypten, snorkla och se pyramider.

Nu ska jag återgå till mitt morgonkaffe. Kan man säga morgonkaffe kl 18.20? Men det är dagens första kopp. Så mycket har jag inte förskjutit dygnet men nästan. Tur att allvaret kör igång på måndag!

Take care!



Kommentarer
Postat av: Elin G

snorkling i Egypten kan jag helt klart rekommendera!! =D

2010-01-11 @ 19:57:14
URL: http://eling.webblogg.se/
Postat av: Pia - Mejas mamma

Precis! Det är ju precis en sån vi har fast vi har uteplats. Den syns på bildern!; Så vi ska inte flytta. Vi tjuvar bara lite inspiration!:) Kom igen, flytta dit då kan vi leka med barnen ute på gården, det är ju bara att bygga altan!;)

2010-01-11 @ 20:03:00
URL: http://piasandberg.blogg.se/
Postat av: nina

ja Egypten är jätte bra!

2010-01-12 @ 07:08:23
URL: http://nupster.blogg.se/
Postat av: emelie

Scary det där med sparkar=) man kan ju inte ens föreställa sig hur det är att ha ett liv i magen. Och dessa blodkärl! har aldrig hört talas om dem men jag fick en bild framför mig då du skrev om dem! haha

2010-01-12 @ 07:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0