tidig start

Vad roligt med lite könsgissningar i förra inlägget! Kommer göra det seriöst längre fram då alla som vill får gissa kön och datum när fröet anländer. Klassikern ni vet.

Fredagmorgon och jag har varit uppe med tuppen. Det hör inte till vanligheterna vill jag lova! Kunde inte somna om efter att Robert steg upp före 7, tyckte det var lika att masa sig upp ur sängen då. Höll även på att svälta ihjäl så frukosten kändes mer lockande än kudden. Som sagt, inte ofta.

Låg och slumrade i soffan igår eftermiddag, märkte därför inte att Robert kom hem senare än vanligt. Då hade han gått förbi en blomaffär och införskaffat blommor - till mig! Händer inte varje dag, när jag tänker efter är det nog första gången jag får just blommor... Han är inte romantiskt lagd min käre, även om han är väldigt bra på många andra sätt och visar sin uppskattning genom annat än blommor. Men idag fick jag en bukett och visst är det något speciellt trots allt!


Fina blommor som huserar i vardagsrummet just nu

För övrigt har jag fått kramförbud av Robert. Eller snarare kramförbud på kvällen utan BH. Varför det kan man fråga sig? Jaa, det var ju då detta med alla dessa graviditetssymptom... Sedan en vecka tillbaka så har jag märkt att det då och då läcker mjölk ur brösten. Bara om kvällen/natten och inga direkta mängder. Kunnat vakna av att jag blivit lite blöt. Eller som första gången det hände, då jag anklagade Robert för att ha snorat/dreglat på min sida av sängen innan jag insåg att jag var precis lika blöt på armen som legat tryckt mot bröstet... I alla fall så låg vi och kramades igår medan vi planerade middag och kollade lägenheter på Roberts iphone. Mitt i allt detta inser Robert att han är nermjölkad på armen. Han får panik, börjar frenetiskt leta efter papper och springer iväg och tvättar armen. Som den förstående flickvän jag är ligger jag och gapskrattar. Ha ha ha. Efter ett tag går hans äckelpanik över men inget mer kramande. Efter det har Robert gjort en ny regel: inga kramar utan BH. Vi får väl se. Jag har sagt att det är lika att vänja sig, framöver kan det garanterat bli betydligt större läckage och dessutom bebisspyor. Man vänjer sig. Själv är jag mer fascinerad, wow hur kroppen fungerar!

Nu dags för morgonkaffe, sedan plugg följt av lunch på stan med Emelie. Vi tänkte inviga nya salladsbaren borta vid stadshuset. Ska tydligen vara riktigt gott!


Take care!



Kommentarer
Postat av: Maja

HAHAHAHAHAHAHA!!! Mjölk is the shit =D Fatta hur kul jag hade när Oliwer kommit, jag sprutade ner alla prov han satt och rättade och han skrek som en tjej när jag jagade han genom lägenheten med brösten i högsta hugg =D

2010-01-22 @ 10:10:53
URL: http://mcmajjsan.blogg.se/
Postat av: Malin

Hahahahahaha... =)

2010-01-22 @ 11:19:17
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
Postat av: Pernilla

HAHAHAHA! Gravidkroppen is the shit ;)

2010-01-22 @ 11:29:38
URL: http://perdyy.blogspot.com
Postat av: Marie

Haha, vad rolig han är. :) Jag har varit förskonad från all rinnande mjölk, både med Vincent och med denna unge. Än så länge kan jag ju tillägga. ;)

2010-01-22 @ 15:11:06
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: sanna

vad gulligt med blommor! kommer ihåg när jag började läcka, det var lite skräckblandat sådär ;) kul med joinas reaktion som var ngt liknande roberts!



och ja, haha, verkligen. max är stället man ska vara på verkar det som ;)

2010-01-23 @ 08:56:55
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Pia - MejasMamma

Jag började läcka i v. 16 typ. Inte mkt. Men den kunde droppa lite, haha

2010-01-23 @ 14:35:43
URL: http://piasandberg.blogg.se/
Postat av: Madde

Hahaha vad ni är roliga :) Suttit här och skrattat gott för mig själv. Kom och tänka på två äckel-tillfällen vi varit med om. Måste nästan dela med mig.



Ena gången låg Jani bakis i soffan. Jag satt i fåtöljen brevid och ammade Tilde. Hon hade ätit från ena bröstet och jag skulle byta till andra (som för övrigt var sprängfyllt). Tog tag lite för hårt i bröstet och råkade klämma ut en skvätt som bokstavligt talat sprutade Jani i ansiktet. HAHAH



Andra gången låg Jani på soffan och "lekte flyga flygplan" med Tilde. Hon var några månader gammal och han höll henne ovanför sig som om hon flög. Detta var väldigt populärt. Hon skrattade och skrattade tills hon kräktes. Vart då? Jo i munnen på Jani! Hahahah.

2010-01-24 @ 00:07:54
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/
Postat av: Emo

och den lilla svarta blev min för endast 90kr! köpte en till svart klänning, insåg när jag kom hem att det fanns ett antal såna redan i garderoben ;) meeen man kan aldrig få för många hihi

2010-01-27 @ 10:07:03
URL: http://emmsso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0