back

Blivit en bloggpaus här några dagar, vet inte riktigt vad jag ska skylla på. Kan inte påstå att jag varit galet upptaget med annat, snarare tvärtom. Rastlös till tusen av all överskottsenergi jag haft i kroppen som inte fått utlopp, då mina promenader sträcker sig 10-15 min. Oj oj vad jag längtar tills bebis är ute och jag kan börja träna! Om inte annat ta låååånga promenader... Såklart längtar jag av andra anledningar också... ;-)

Vad har gjorts sen sist? Setts filmer, hälsat på Roberts föräldrar, hälsat på mina, plugg+lektioner, umgåtts med sis, snackat tyska med Robert i badrummet, köpt mängder med grape på Willys, bakat bröd... Som sagt, inget speciellt! Jo just det, fått tid på vattengympan! De hade satt in extrapass - perfans! Så nästa tisdag ska jag skvalpa runt tillsammans med andra preggos. Ser jag framemot, nästan mest till babymeditation då man ligger och slappnar av med magen. Lät som mysigt.

Fint väder idag? Nja. Snöstorm även kallat. Huuuh. Tänkte först dra täcket över huvudet och tillbringa dagen i sängen, men det går såklart inte! Nu blir det att masa sig iväg till universitetet för lite välbehövlig pluggtid tillsammans med sis. Varken hon eller jag har hunnit få viktiga böcker ännu, då är det tur att bibblan finns. För övrigt lär ju knappast leveransen ske snabbare i detta väder...

Här kommer ett par magbilder också! En klassiker (från sidan mot den vita väggen, tröjan uppdragen över magen) och en där Robert tjuvfotade när jag stod och speglade mig och magen. Tycker som om att stå framför spegeln och känna på bebis, se magen puta.


Magen igår, v 24 (23+1)

Vi är lite i valet och kvalet om vi ska göra ett könsultraljud i Torneå eller inte. Båda ville veta från början, Robert har vant sig vid tanken att inte veta. Jag vill veta. Tror jag. Mest för att jag inte pallar att hålla ut så länge. Vore fantastiskt att få en överraskning på BB, men jag är inte bra på detta med presenter/överraskningar/väntan. Vi får se, vi får båda känna efter.

Nu ska jag hasta ut i vackervädret och bege mig mot skolan! Burr.

Take care!



Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tycker du ska ta det som en överraskning. =)

2010-01-27 @ 11:28:26
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
Postat av: sanna

kolla! det är ju roligt, och ändå inte så många gånger man är gravid, jag tyckte det var jättemysiggt att veta! många verkar tycka att man "förstör" när man kollar i förväg, men så uppfattade inte jag det om du frågar mig :) dessutom var det ju inte ens dyrt u torneå, 450 kr tror jag?



duktiga ni är som pluggar, kanske också borde ta tag i mitt liv. men det verkar så svårt!

2010-01-27 @ 12:50:29
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Linnea

Gud så gullig du är med magen! :)

2010-01-27 @ 13:02:32
URL: http://linnch.blogg.se/
Postat av: Marie

Ja, du borde ju veta vad jag anser, haha. Jag gillar att veta i förväg. ;)

2010-01-27 @ 22:31:59
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: sanna

ja, jag vet. vi har ju också planerat en miljard gånger för att i slutändan ställa in. verkligen skittrist när man sett fram emot ngt, men det är väl det som är fördelen med att skaffa barn ung, man hinner! :)



kul det var att se dig idag, hade lätt kunnat surra på ett långt tag till om det inte varit så himla kallt!

2010-01-28 @ 15:07:27
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0