alltså

Är det någon som är en fena på att brygga kaffe med mockabryggare? Fick en sådan i julklapp som jag tänkte inviga, dock såg kaffet... annorlunda ut. Nu stod det att man skulle låta den göra några "testkok" som skulle spolas bort men i alla fall. Hur länge ska det koka på plattan? Ska plattan vara varm innan? Hur mycket kaffe tar man? Kan säga att dagens experiment slutade med den vanliga kaffebryggaren. Var för kaffesugen för att göra ett X antal provkok.



Nyss hemkommen från en promenadrunda. Hela 15 minuter, hör och häpna. Ungefär så länge rygg och höft klarar åt gången. Dock tänkte jag gå ut ett par svängar till, delar upp det istället för en långpromenad. Smällar man får ta när det växer ett busfrö i magen! ♥
På tal om lilla fröet så levde h*n rövare (som vanligt) i magen igår. Först satt vi bara och kollade på magen, sedan kände Robert med bara några fingrar åt gången istället för hela handen. Mitt i allt lyckas han fånga en liten hand! Kan det vara så? Kändes lite läskigt. Inte känt det själv men i och för sig skulle jag aldrig våga försöka, räcker gott med kraftiga sparkar både på in-och utsidan!

Hade ett test liggandes på datorn där man ska kunna se om bebisen blir en flicka eller pojke (glöm för guds skull inte en rejäl nypa salt också!). Tyckte att det kunde vara dags att testa det nu på skoj. Frågor om hur man mått, vad man varit sugen på, hur man känner, ser ut etc etc. Enligt testet så blir fröet en flicka, hade dubbelt så mycket poäng där som på pojksidan. Sedär! Varit övertygad om att det är en liten grabb som simmar runt i magen fram till v 19-20. Nu är jag inte alls säker. Börjat säga hon istället för han (innan testet kan tilläggas. tss). Men har ingen känsla alls för tillfället, ingen intuition - ingenting. Blir med andra ord en riktig överraskning när vi ligger där på BB, grovjobbet är avklarat och vi får höra barnmorskan tillkännage nyheten. Oj vad jag längtar!!!

Dags för plugg, tänkte vara duktig student och för en gångs skull läsa all kurslitteratur. Brukar gå utmärkt i alla fall men bra att förbereda mig inför djupare kurser. Nu har denna kurs sju kursböcker så lär nog bli en del skumläsning. Dock känns det bra att vara förberedd inför föreläsningarna och måste tänka smart denna termin då det kommer vara många faktorer som spelar in om jag hinner med att avsluta mina kurser!

Om det är någon som ska äta tacos i helgen så kan jag rekommendera den varianten som vi gjorde förra veckan: tacogratäng! Fungerar också utmärkt att göra vegetariskt med quornfärs istället. Till denna brukar vi göra en piripirisås med sting: en burk lätt creme fraiche,  2 pressade vitlöksklyftor, 3 piripiri (stark torkad krydda som du mortlar, mortla nogrannt!) och lite salt.

Shit vad hungrig jag blev... Tror det bjuds matpaus innan pluggandet. Denna eviga hunger! Här kommer i alla fall receptet:


Tacogratäng

500 g köttfärs
1 påse tacokrydda
1 stor ask philadelphiaost (ej light)
Om man vill, finstrimlad purjolök
Riven ost (mycket)

Slå på ugnen 200 grader.
Bred ut philadelphiaost i en ugnsfast form. Stek köttfärsen och tillsätt kryddpåsen.
Bred ut köttfärsen på philadelphiaosten. Bred på purjolök.
Strö riven ost över.
Gratinera i ugnen 20 min. Enjoy!


Kommentarer
Postat av: Marie

Jag tror ni väntar en pojke. :)

2010-01-21 @ 20:19:03
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jag har då trott flicka hela tiden! ;) Sa det till Johan för någon vecka sedan, tror ni väntar en tjej :) Gjorde också något sånt där test och det visade flicka men jag var ju helt ööööövertygad om att det var en kille så brydde mig inte i det resultatet :P Haha tji fick jag :)

2010-01-21 @ 21:19:29
URL: http://perdyy.blogspot.com
Postat av: sanna

jag tror ni får en pojke! :)

2010-01-21 @ 21:27:24
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: sanna

hehe, jag kände mig likadan som gravid, ändå tog det ett bra tag innan jag kom igång igen, körde bara promenader (men måååånga sådana ist ;). det gjorde så ont att röra sig och efter jobbet fanns det inte mycket energi kvar.



ja, jag tror också på det upplägget. tidigare har jag nästan uteslutande sprungit och gått på spinning men jag vill ha lite balans där, lite muskler är ju så snyggt och dessutom får man högre förbränning och mer skulpturerad kropp på köpet, svinbra :)



men oroa dig inte, du är ju smal som tusan sedan innan, du kommer ha din gamla kropp nästan direkt, tro mig!

2010-01-22 @ 08:27:13
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0