vattengympa

Var som sagt på vattengympa igår. Oj oj OJ vad bra att jag börjat gå där! Efter en stunds plaskande kände jag flåset komma och musklerna i både armar och ben krampa. Snacka om att det går snabbt för kroppen att förtvina! Först illamående som gjorde att jag knappt tog mig utanför dörren, sedan några veckor då jag gradvis började komma igång med promenaderna igen för att sedan stoppas av fogar. Detta med vattengympan är ju toppen, hur hade jag klarat av en förlossning om jag knappt kan plaska 5 min utan andnöd? Jag kommer fortsätta med vattengympandet så länge det bara går! Väntar bara på träningsvärken som ännu inte infunnit sig men som lär komma...

Gick förbi Johanna en sväng efter gympan och satt där och surrade ett tag. När Robert slutat var han snäll och plockade upp mig, slapp jag åka buss. Väl hemma slängde jag mig på kylskåpet och åt kvällsfika. Inte var jag mindre hungrig till frukost för det inte. Träning gör en hungrig, helt klart!

Ny vecka också, idag är bebis i v 25 (24+2). Det går undan. Jag som varit orolig över att liten aldrig sover då h*n håller igång mest hela dagarna har kommit fram till att vi nog sover samtidigt och mycket på nätterna. Jag kan omöjligt sova när bebben är vaken. Bebben vaknar inom några minuter från att jag vaknat. Värst var det igårmorse då jag vaknade efter en halvmardröm vid 6-tiden. Jag var irriterad (från drömmen) och kände hjärtat slå hårt. Vilket antagligen pyret också gjorde för det dröjde inte länge innan det blev kalabalik i magen. Sen fick jag snällt ligga och vänta ut vakenperioden. Fair deal - jag väckte pyret, pyret höll mig vaken.



Magen igår innan gympan. Min numera runda navel!

Fick äntligen ett sms om att min lagbok kommit, dock är fortfarande miljöledningsboken restnoterad. Suuuck, vi har en dugga i veckan så hade gärna sett att jag haft boken! Underlättat en aning. Dock hoppas jag att den kommit in på bibblan idag där sis reserverat den åt mig. Löser det sig i alla fall.

Vi tänkte även att det var dags att seriöst börja fundera på detta med barnvagn. Inte så väldigt länge kvar nu (109 dagar enligt bebisbubblan till höger). Kan vara skönt att börja ta tag i en del praktiska grejer, som t.ex. barnvagn. Vad ska man tänka på? Vad är bra? Robert vill ha en sån där med tre hjul alternativt två stora, två små hjul. Kan man verkligen köra med dessa i snön?! Vi ska hur som helst fara till Barnens hus idag och provköra vagnar. Spännande. Vuxet. Seriöst.

Nu ska jag slurpa i mig en kopp kaffe så jag blir människa, sedan väcka liv i slö-karln som sitter och spelar xbox i soffan.


Take care!



Kommentarer
Postat av: Erica

vilken fin mage du har! VArs går du vattengympan? Det är betydligt lättare att köra trehjuling än två stora två små i snön.(lite tips bara) Syns vi på fikat ikväll?

2010-02-03 @ 11:30:31
URL: http://humilis.blogg.se/
Postat av: sanna

om du frågar mig så tycker jag urban är svinbra! hjulen är stora vilket gör det mycket lättare att köra än med små (man fastnar nog rätt lätt tror jag?). men det där är ju verkligen en djungel, och smaksak. en annan sak att tänka på är att det är svårt att komma fram med en 4-hjuling i stan (tycker det kan vara nog knepigt med min ibland, bara ett tips) :)



sen ska man väl tänka på om man bryr sig om barnet är vänt från en eller mot, osv.



vilken superfin mage du har, sara!! tror vidare på en prins jag!

2010-02-03 @ 20:44:32
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Soppa

Efter 43 vagnar och 4 st urban jungel + swift så säger jag som Sanna helt klar en Urban.

2010-02-03 @ 21:59:59
URL: http://thehurtig.blogg.se/
Postat av: Soppa

Bla Emmaljunga ,teutonia och brio har jag haft.

edge, classic, rocky, spirit, nova, happy . duokombi bla. Och det finns ingen vagn som slår urban i smidighet. Vi bor ju i Rutvik och har urban i skogen och på skoterspåret. Likväl som staden och storheden.

Tom min man sätter urban på första plats. Priset på dom är det enda han gnäller över men det kan jag leva med.

2010-02-03 @ 23:26:30
URL: http://thehurtig.blogg.se/
Postat av: sanna

vill du ha min åsikt så säger jag såhär: urban är det bästa köpet jag gjort i hela mitt liv. den är använd SÅÅÅÅ mycket, och jag har aldrig varit missnöjd med den. lätt att köra, även i snö eftersom däcken är så stora (som på en med 4 hjul), smidig, lätt att fälla ihop, bra andrahandsvärde, det enda alla verkar ogilla med den är att man inte kan ha barnet vänt mot sig när man byter till sittvagn, men det är ju som sagt en smaksak, mig spelar det ingen roll, och jag tror inte charlie bryr sig heller. om det nu skulle vara skadligt på ngt somhelst sätt tror jag inte det skulle vara en sådan poppis vagn, och jag struntar faktiskt i vilket. jag älskar den.



som hurtig skriver är den dyr, men jag har bara haft den och alrdig behövt en extravagn eller liknande, så prismässigt kommer man ju undan där med, om man kan ha en vagn som har allt i ett menar jag.



dessutom finns dom ju på blocket billigare än i butik. är ju bara att bussfrakta upp den från sthlm eller så :) så, då vet du vilken vagn jag rekomenderar ;). smidig överallt verkligen!

2010-02-03 @ 23:38:53
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: sanna

vad guligt det här var "nej tack vackert". så måste jag börja säga ;)

2010-02-04 @ 10:31:55
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0