segstartad

Sitter här och har nyligt ätit frukost. Idag blev det smoothie med mängder av ingefära (såklart med bär och avocado också, givna ingredienser i mina smoothies) då jag känner att en förkylning är på G - no thanks. Funderar på att hitta på något med rå vitlök till middag, typ tacos. Har noll och ingen matinspiration just nu, vi lever på frysta matlådor och halvfabrikat.


Smoothie och makrillmacka

Igår blev också en rätt späckad dag med mammafika följt av lunch med Pernilla, vattengympa och besök hos Johanna. Därför känns det faktiskt riktigt skönt att inte ha några direkta planer idag, motverka förkylning och plugg som enda punkter på agendan. Tänkte ta en runda runt kvarteret också, strålande sol idag med! Hoppas vackervädret håller i sig till helgen, då blir det minsann att packa matsäck och fara... Ja, någonstans där man kan njuta av solen!

Kan även tillägga att budgivning pågår på lägenheten, det är vi och en till som budar. Spänningen är oliiiidlig! Vi måste komma överens om en smärtgräns jag och Robert, ett maxbud. Och hoppas att de andra sällskapets gräns går lägre.

Slogs av en tanke igår när jag väntade på bussen till Björks. Jag fyller 25 i år. 25 bast. Herreminje vad gammalt! Att Robert hinner fylla 30 år innan jag blir 25 känns inte alls lika gammalt, det har jag som vant mig vid. Men jag - 25?!?! Känner mig verkligen inte som 25! Fast i och för sig... Ena dagen kan jag känna mig som 20 år, nästa 30 år. Då blir det rätt logiskt att ligga mittemellan. Men nej, 25 år är ändå gammalt. Betydligt äldre än 23 och 24. Då är man fortfarande närmare 20-strecket, nu närmar sig 30. Första slängen av åldersnojja månne?!

Nu dags för promenad så jag vaknar till liv. Kaffe på det och dagen är räddad! Slänger upp en bild på vad jag var tvungen att gräva fram ur frysen häromkvällen:



Tydligen har det gått länge nog sedan jul för att lussekatter ska vara lockande igen. Med kall mjölk till - mmmmm! Fortsättning följer med lägenheten....!!

Take care!



Kommentarer
Postat av: Elin G

oo, ska hålla tummarna att ni får lägenheten! :)

2010-02-10 @ 13:24:11
URL: http://eling.webblogg.se/
Postat av: sanna

visst är den! jag köpte den på hm, men det var nog i höstas? kolla på nätet om det finns kvar, eller tradera :) (en mammas bästa vän!).



lycka till med budgivningen nu! man blir så tjurig när man är med på det coh verkligen vill ha lägenheten i fråga MYCKET!



har blivit besatt av två saker, smoothies och vitlök. fan vad jag måste lukta gott, känner jag ;);)

2010-02-10 @ 20:20:48
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0