barnvagn

Då var det fixat. Biffen alltså. Barnvagnsbiffen. Jag hade gärna fortsatt vela, grubbla och fundera några veckor till, typiskt mig. Fundera igenom allt hundra gånger, vänta ut en billig deal på blocket, läsa tester... You name it. Robert är precis tvärtom, impulsiv och priset är mindre viktigt. Dessutom ville han ha en ny vagn istället för beggad. Så det blev som så att vi köpte en ny vagn trots allt. Vi hittade ett rätt bra pris på nätet på Crescent Classic -09. En sådan (fast årsmodellen före) som Pernilla och Johan har och tycker funkar kanon. Vi fastnade faktiskt för crescent på Barnens hus också första vändan vi var där för några veckor sedan. Trots fyra hjul och klumpigare stadskörning! Vi ville egentligen ha den med röda sömmar:



...Men var fler än vi som spanat in dealen så sedan igår var den slut både i rött och vitt. Det fick bli en blå! Vilket i och för sig kommer passa ypperligt till min nyinköpta vindjacka jag fyndade igår (blåa toner där med). Planerat såklart, tss. Såhär ser den hemklickade vagnen alltså ut:



Wow. Då var dyraste inköpet bortgjort. Vi fixade även myggnät (till sommaren i stugan), regnskydd och tillhörande skötväska när vi lika var i farten. Kalaset landade på 4983 kr totalt.

Blev bjuden på lunch av big'sis idag. Var väldans länge sedan jag hälsade på, försökt några gånger men hon har alltid jobbat när jag haft lektion. Men idag lyckades det klaffa! Förhört henne om massa graviditets- och förlossningsdetaljer. Kan ibland slås av overklighetskänslor när det gäller tanken på att om ca 3½ månad nalkas det en liten knodd. Vadå barn? En bebis här hos oss - på riktigt??? Känns så oerhört avlägset och ändå så nära. Ungefär som när man drömmer, det händer saker hela tiden men du vet innerst inne att det är en dröm. Jag kommer nog inte fatta det till 100% förrän jag har pyret i famnen.

Nu ska jag smälta barnvagnsinköpet ett tag i soffan innan sängen kallar. Imorgon ska jag stiga upp och dugga-plugga tidigt! Kaffe is the shit.

Take care!



Kommentarer
Postat av: Marie

Det var ett bra pris! :) Snygg var den också. Vad kul med vagnen klar. :D

2010-02-05 @ 06:51:56
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: emelie

Jag kan inte heller smälta att ni ska bli päron!? jag tycker ju fortfarande att vi är barn!=) haha man måste nog vänja sig vid tanken att man blivit vuxen nu!=P Men det ska bli spännande=) kram

2010-02-05 @ 17:11:08
Postat av: Pernilla

Bra köp säger jag! :) Ebba trivs prima i den och sen när fröet ska sitta kan hon/han vara vänd mot en eller från en beroende på hur man vill vilket jag gillar skarpt :D Skönt att ha vagnen fixad, en grej mindre att fundera över :P

2010-02-05 @ 20:26:59
URL: http://perdyy.blogspot.com
Postat av: sanna

den där var ju kanon ju! :) skönt att ha det fixat, ohc dessutom riktigt mysigt att ha den hemma så ni kan klämma och känna lite och testa alla finesser, fälla ihop och upp igen osv ;).



och så kan du boa lite i den snart, bädda upp, bädda ner, testa åkpåse/filtar osv. det var ju det mysigaste man hade för sig som höggravid minns jag! mysigt!



2010-02-05 @ 20:36:37
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Madde

Vilken fin vagn ni köpt:) Det är tur att man faktiskt har alla dessa graviditetsmånader på sig att fixa allt som ska fixas, att landa mentalt, att förbereda sig :)

2010-02-06 @ 10:06:37
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0