längtan

Sådär, färdigäten och en nyttig middag blev det också dagen till ära! Rena detoxklassen på den, sojabönsgratäng serverad med riven morot/rödbeta och avocado. Ser framemot att köra en detox när allt vad gravidet och eventuell amning är avklarat, Robert längtar faktiskt också. Denna gång ska vi dock lägga på minnet att detoxen verkar optimera våra kroppar så vi inte får ett oväntat plus igen ;-)


Ser inte detta nyttigt ut så säg!

Vet ni vad? Jag längtar efter min bebis. Som jag längtar! Nu när det börjar närma sig kan jag komma på mig själv med att gå omkring med ett leende i ansiktet samtidigt som jag stryker magen - snart får vi träffa dig där inne! Inte alls länge kvar. Och som sagt: jag längtar!

Jag längtar efter att få föda fram dig. Längtar efter att få känna på dina små händer. Efter att få hålla dig sovande i famnen. Efter att möta din blick för första gången. Efter ditt första leende. Ja, jag längtar efter första allt: blöjan, badet, barnvagnspromenaden... Jag längtar till och med efter första bajsblöjan, efter sömnbrist och skrik - för det innebär att du är hos oss! Efter att få lära dig det jag kan om livet, ge dig en bra grund att stå på. Lilla älskade frö


V 35 (34+3)

Ringde barnmorskan idag och kollade om det var en urinvägsinfektion eller inte - det var det inte. Då är det troligen bara förvärkar som spökar, då jag haft en del "mensvärk" sista veckorna (förutom sammandragningar som inte känns, bara stenhård mage). Hoppas jag får en riktigt fit-for-fight-livmoder tills när det beger sig!

Dagen till ära packade jag också en provisorisk BB-väska. Väldigt tidigt, men som sagt; provisorisk. Blodgrupperingspapper, blöjor och kamera. Om det mot förmodan skulle krisa har vi en start i alla fall, så får vi fylla på eftersom det närmar sig. Sen är det ju detta med namn... Jag tror att det är en pojke, och där är vi inte riktigt klara. Tjejnamn har vi hyfsad koll på, killnamn måste bearbetas.

Vore det inte gott med lite karra såhär på kvällskvisten... Vi tänkte se en film och vad är film utan filmgodis?! Och vi åt ju trots allt nyttig middag... Tss.


Take care!


Kommentarer
Postat av: Erica

Jag tror ni får en pojke. JAg har aldrig haft fel än så länge. Men någon gång kanske blir den första?

2010-04-15 @ 20:48:23
URL: http://humilis.blogg.se/
Postat av: L8

Jodå hittills trivs jag superbra! Är en bra arbetsplats där man faktiskt får BETALT för ens jobb. Ingen skitlön som på eniro! Det är bara att söka sen!

2010-04-16 @ 07:17:01
URL: http://dollyjane.blogg.se/
Postat av: Madde

Gud vad du är fin :)

2010-04-16 @ 09:09:30
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/
Postat av: Pernilla

Jag tror tjej, men jag trodde vi skulle få en kille och där dök Ebba upp så who am I to guess ;P Världens finaste mage har du i alla fall! :D

2010-04-16 @ 15:31:36
URL: http://perdyy.blogspot.com
Postat av: jenny

Jag tror nog på tjej faktiskt:) Fast det tror jag att alla ska få typ, haha... ska bli roligt att ha "telia fika" sedan med alla tjejjer och den lilla :) Trevlig helg!

2010-04-16 @ 18:59:53
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: Sandra

JA men visst då, angående den grejen måste jag säga att jag blir lite stolt över honom hehe. Som sagt karlar!



Det är ju svårt att känna om man har svällt eller inte men skulle det krisa sig för dig tills hon kommer hem så kan du ju förmodligen ha den då du bakat klart. Det löser sig!



Bebisfiltar har varit ett problem för oss med. Svårt att hitta några bra men jag har lyckats hitta två gallerfiltar som jag tror är att föredra. Luftiga och bra!



Ja men visst kan man bli lurad av tanken att göra eget, känner igen det. Går liksom jämnt upp och ibland kan det visa sig bli ännu dyrare. Skumt!



JA du den där middagen såg grön och nyttig ut hihi. Jasså det visste jag inte. Tack och lov för preventivmedel ;-P



2010-04-16 @ 22:01:42
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: emelie

Du är så vacker med magen! Kram

2010-04-18 @ 10:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0