insikt

Ibland får jag klara insikter om hur jag vill ha det och hur jag inte vill ha det. Det är just en sådan insikt jag kommit till just nu och det gäller skola. Jag lägger kursen i miljöekonomi på is. Punkt. Jag kommer klara nog med poäng för att få fortsatt CSN-stöd och får ta upp den någon gång framöver - inte nu. Efter att ha provat plugga 125% höggravid, där dessutom just den kursen kräver största möjliga fokus och förståelse från min sida, i några veckors tid så känner jag tack men nej tack. Stressmagen kom dimpandes som ett brev på posten (har du känslig mage sedan innan är det tydligen ännu lättare att få magkatarr eftersom bebis trycker upp magsäcken), sammandragningar till höger och vänster osv.

Nej, nu lyssnar jag på mig själv och pluggar hädanefter "bara" 75%! Behöver jag säga att det känns fantastiskt? Nu kommer jag även att ha tid att reflektera över vad som komma skall, det vankas nämligen en bebis inom de närmaste veckorna...! Har till och med lyxat till det rejält med powernaps mitt i dagen på soffan - livsnjutning och kraftansamling på hög nivå! Som sagt, fantastiskt.

Ny vecka också, graviditetsvecka 36 (35+1). Bebis börjar nu bli färdigbakad, hjärnan är färidgutvecklad och de inre organen likaså. Ligger och bygger på underhudsfettet nu. Kanske därför jag är så hungrig?!


Dagens mage från olika håll

Förutom att haft lektion idag så har jag även gått en sväng på stan. Nu är både present till sis och Pernilla fixat! Blir en hel del kalasande framöver: imorgon för sis, någon gång i helgen för Pernilla samt även för Roberts bror, nästa helg för Robert. På tal om det - där är inte present fixad! Ååhhh... Knepigt att köpa till honom, han älskar teknik men:

1. För dåligt insatt i vilken sorts teknik det rör sig om
2. Teknikprylar av de slag han vill ha brukar inte ha en rimlig prislapp

Ska klura ut något bra... Nu ska jag kolla till fisksoppan som står och kokar på spisen, smakar det mumma kommer recept här sedan! Vi gjorde köttfärsbiffar här om dagen, gott! Recept för dessa finns här. Efter maten ska jag dyka ner i soffan, ingen vattengympa ikväll då den är flyttad så då ska jag se Desperate housewives och smaska honungsmelon. Sweet.


Biffarna

Take care!


Kommentarer
Postat av: *Jenny

Gud nu är det nääääära! Surra med IDa igår, vi sa de att vi kanske ska försöka ta en fika innan h*n kommer? :) thihi

2010-04-21 @ 07:31:31
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: Marie

Vilket bra beslut du tagit! Det är ingen dans på rosor att vara höggravid och det är er sista stund i livet då ni bara är två så det är bättre att ta tillvara på det. Kurser kan man alltid läsa upp i efterhand. Njut av de sista veckorna nu, för snart börjar allvaret! ;)

2010-04-21 @ 09:05:08
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja det var gudomligt! Jag hoppas bara det fina vädret håller i sig nu och att den hemska snön försvinner inom kort. Tänk det är valborgs nästa helg och förra året vid samma tid grillade vi hemma hos oss och folk gick i t-shirts,klänning och linnen..?!



Å lägenheten går det minst sagt trögt med. Kan inte fatta hur lång tid folk kan få ha på sig. Ligger 2:a nu men får veta till veckan om dom vi faller på mållinjen eller inte. Mina förhoppningar är dock inte så höga men,men..



Okej den lägenheten lät lite som ett renoveringsobjekt eller har jag fel? Kan vara roligt på sitt sätt men vissa saker ska man helt klart vara försiktiga med. Sen kanske en renovering inte riktigt skulle sitta på sin plats nu heller med bebis och allt.



Ja men titta, har för mig att den på Coop inte alls var dyr. Var lite därför jag vågade chansa :-P Men vem vet, det kanske blir en favorit hehe.



Tycker att du gjort ett vettigt val angående studierna. Bra att hinna stanna upp och vila lite också.

2010-04-21 @ 10:44:56
URL: http://sandrazzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0