färdigpåskat

Sista dagen på påsken för i år. Vi har inga direkta påsktraditioner i vår familj, leta påskägg och stugvistelse när vädret tillåter. Men inte sådär traditionsenligt som julen exempelvis. Fick i alla fall fram några kycklingar på köksbordet, och så bjuder jag på en bild av årets påskägg nej jag menar påskkort...!


Pååååååååsk

I helgen har vi bakat en hel massa, både fikabröd och matbröd. Mackorna lär hinna ta slut rätt snabbt så där måste vi nog fylla på. Men fikabröd har vi en hyfsad bas nu inför stundande födelsedag och bebisbesök! Vi behöver ju inte överdriva, tror knappast någon kräver sju sorters kakor för ett besök hos lillis. Vi har även farit en raggarrunda runt stadens olika bostadsområden för att se vart vi kan tänka oss och inte tänka oss att bo. Hyresrätter spanades in denna gång. Ska vara nära till grönområden, dagis och gärna så någon av oss kan promenera bekvämt till antingen jobb eller skola. Vi fick oss en del tankeställare, nu gäller det bara att hålla ögonen öppna hos Lulebo samtidigt som vi fortsätter nöta Hemnet.


Maries snorbullar, kletkaka m. glasyr och någon ny sort av långpannebröd Robert bakade

Idag ska vi svänga förbi Jämtön och farmor, blir middag där. Synd bara att inte vädret var bättre, hade mer än gärna sett gårdagens solsken även idag. Fått sitta och lapa lite sol på altanen. Plockar upp lil'sis som också ska med, hon är hund-och sambolös för tillfället då hon jobbat påskhelgen och Janne vände hemåt Övertorneå!

Tänk om jag skulle göra bort lite pluggande innan bilen brummar...! Tror jag ska påminna Robert om detsamma, hör att det pangar för fullt framför tv:n.

OJ hur kunde jag glömma! Vi hade ju ett historiskt moment här i förrgår. Once in a lifetime. Vi köpte första blöjpaketet på Willys. Ooooh. Mer lär det onekligen bli men bara ett är det första! Rätt surrealistisk känsla, kan inte påstå att jag brukat hänga så mycket vid de hyllorna i vanliga fall. Vad mycket blöjor det finns! Nu hade vi en rabattkupong så beslutet blev lätt. Försökte tjata på Robert att jag skulle få föreviga ögonblicket då han plockade paketet ur hyllan och sedan betalade för det i kassan. Men där gick tydligen gränsen, fick jag inte. På inga villkor. Han kunde inte ens tänka sig att ställa upp som fotograf istället, tss.

Nu skola!


Take care!


Kommentarer
Postat av: sanna

jo, jag vet, man får försöka vara positiv fast det är svårt i perioder :) kanske får släppa på min perfektionist-sida lite..



vad fin magen är!! så fin bild, fan att inte jag tagit fler när jag var gravid, pucko! hade varit jättekul att titta på nu, har nästan bara såna magbilder från sidan. boring :)!



och jag kommer ihåg första blöjköpet, allting känns så påtagligt och nära då, gud vad mysigt! :) och du, hur gör man snorbullarna? jag vill också ha såna!

2010-04-05 @ 11:17:07
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: emelie

Vilken fin påskmage!!! Verkligen som ett påskägg!=)

2010-04-05 @ 11:21:10
Postat av: Marie

Oooo, kletkakan såg sjukt god ut! :D

2010-04-05 @ 14:21:28
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: JEnny

Oh boy, vad mycket mumsigt!:D

2010-04-05 @ 16:43:40
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja jag kan också tycka att det är trivsamt att baka ibland men jag håller fullständigt med dig om disken. Det roliga är väl att P kan vara likadan som Robert :-P Men man får väl dela lite på sysslorna, inte sant? Ser iaf ut att ha blivit mkt smakskigheter :)



Ja jag borde verkligen det. Kanske skulle kunna kolla där då, är ju lite närmre. Men är det för oss tjockisar där med lr?



Hehe ja men du får väl känna efter vad som passar dig. Tänkte du för att det mest är jobbigt lr får du lida lite för det efteråt?

2010-04-05 @ 18:16:37
URL: http://sandrazzz.blogg.se/
Postat av: Emsi

Fin mage! Tack for mms:et :D vi har skaffat indiskt nummer jag & sandra sa det gar att na oss dar for en billigare penning (iaf vid samtal). kan dock inte numret nu.. skriver sen ikvall!

P.S Jag vill gora en specialbestallning till Indien med ALLA kakorna och broden pa bilden. Adressen far du oxa sen. Tack pa forhand ;)

2010-04-06 @ 10:58:46
URL: http://emmsso.blogg.se/
Postat av: Madde

Åh vilka härliga bilder :) Och så mycket gofika ni bakat. Jag skulle inte ha kikat in på din sida just nu för det slutade med att jag blev jättehungrig och sugen på allt som jag inte borde..



Kram på dig:)

2010-04-07 @ 22:38:59
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0