sunday

...but not sunny! I alla fall inte utomhus, på insidan känner jag mig solig eftersom jag ständigt gör nya framsteg i min självutveckling. Hur som helst. Jag hade tänkt fara till stugan men inte i detta väder. Istället ska jag träna, koka lingonsylt och plugga innan Robert slutar jobbet!

Igår står jag och förbereder lördagsmyset (skulle se en film så fixade ihop en exotisk fruktsallad) när Robert ringer på mobilen:

R: - Jo älskling, det är århundradets fotbollsmatch på tv ikväll
S: *tystnad*
R: - Jag tänkte att man kanske skulle kunna....
S: *tystnad*
R: - Se den?
S: *tystnad*
R: - Eh alltså, jag menar zappa över dit ibland och kolla ställningen, det var det jag menade!
S: - Okej.

Ibland talar tystnaden sitt tydliga språk! Har inget emot fotboll på den nivån förutom premier league (bryr jag mig om vem som vinner i England? Naaa...) även om jag föredrar hockey. Dock är det inte min defination av lördagsmys då vi äntligen har en kväll att bara ro om varandra och kramas i soffan! Det blev film, komedi. Var nog mest en "karla-komedi" eftersom det var två grabbkompisar den handlade om som höll på skämta etc så Robert satt och guppade av skratt hela tiden medan jag satt gravallvarlig. Nästa gång ska vi se en chicflic a la Sex and the city, då ska vi se vem som skrattar! ;-)

Nu ska jag göra mig redo för gymmet där jag ska påbörja förvandlingen från dallerdeg till stenhårt muskelpaket! Well...

Förresten. Hårsnoddar - vart tar dom vägen??? Jag kan för mitt liv inte förstå hur det alltid fattas hårsnoddar här hemma trots att jag ständigt köper nya multipack från HM! Små hårklämmor är det samma sak med, men det kan jag förstå eftersom de är just små. Men snoddar?! Är det en liten hustomte eller råtta som samlar på hårband? Blir att besöka HM - igen.


Take care!




Kommentarer
Postat av: Pernilla

Haha tystnaden säger mer än tusen ord :P Och det där med hårsnoddar, måste nästan vara en hustomte som tar dom en efter en...för hur ska annars 20 hårsnoddar kunna försvinna?? Finns ingen logisk förklaring förutom hårsnoddstomten som finns i alla tjejers badrumsskåp :P

2009-09-07 @ 13:45:31
URL: http://perdyy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0