om att vara arg

Det finns ingen, och jag menar ingen, som kan få mig så tokigt j*vla snorförbannad som min sambo. Sitter och småskrattar för mig själv när jag tänker på det, kanske för att jag just haft en sån där hjärtattacksarg upplevelse. Vi behöver inte gå in på några detaljer men var ute och gick runt sjön idag och i början på promenaden pratade jag med Robert (som är och var på jobbet). Det hela slutar med att jag slänger på luren (moget, inte ett av mina stoltaste dramaqueen tilltag men nog rätt typiskt tjejigt. Hade han gjort detsamma då minsann...!), sätter på min no 1 arglåt Arch Enemy - Ravenous och rusar med snabba kliv vidare. Den låten har hängt med i 8-9 år och fyller fortfarande sin funktion. Den åtföljdes av Cult of Luna för i mitt tillstånd av total ilska fungerar ingenting annat än growling.

[ hormonhagga, någon? ]

Denna promenad var det ovanligt många som bytte sida av vägen, ni vet hur man annars får kryssa fram och tillbaka för att folk går blandat till höger och vänster [ man går till vänster och cyklar till höger, okeeeej? ]. Kanske för att jag gick omkring och såg ut såhär:


Efter ytterligare en sträcka börjar ilskan klinga av, stegen bli längre och Winnerbäck åker på i lurarna. Lagomt framme vid ytterdörren får jag ett gullsms av Robert, jag som just tänkt skicka iväg ett själv! Tss... Allt frid och fröjd! Är bara så komiskt att tänka på i efterhand, hur vi vet precis vilka knappar vi ska trycka på hos varandra, hur vi sedan sitter och blänger på varandra med armarna i kors som två barnungar innan någon av oss börjar skratta och allt löser sig. Vill även klarlägga att jag inte behöver bli arg särskilt ofta, är faktiskt rätt sällan vi bråkar i nyktert tillstånd. Småtjafs händer självklart när vi båda är trötta och måste handla/laga mat/tvätta etc.

Maten igår blev lika god som förväntat! Fick dock ont i magen efteråt, min stackars matsmältning är inte van att bearbeta en hel köttbit med mängder av potatisklyftor. Särskilt inte nu efter detoxen då den lärt sig att äta mer lättsmälta rätter! På kvällen gjorde jag en ansiktsmask som efteråt gjorde att mitt ansikte blev rött, sexigt värre. Måste ha reagerat på någon av de utlovat organiska ämnena.


Nu ska jag plugga lite grann innan jag snor ihop en potatispannkaka till middag!

Take care!



Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha, det där känner jag igen!:) Visst är det underbart ändå:) och mycket roligt att skratta åt sedan, thihi.

2009-09-27 @ 15:55:53
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hahahaha jag känner igen mig så väl :P Tur att man inte är ensam om att slänga på luren, smälla i dörrar eller bara helt enkelt snäsa av kära sambon ;P

2009-09-27 @ 19:59:34
URL: http://perdyy.blogspot.com
Postat av: emelie

hahaha förstår precis hur du menar med ilskan som är på gränsen att ge en en hjärtattack. Ilskan som byts av lipen och tvärtom, synd bara att killar ska vara för tröga för att förstå vissa saker! haha

2009-09-28 @ 00:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0