detox day..?

Helt tappat räkningen på detoxdagar, med lite enkel matematik ligger jag nu på dag 16! Anledningen är framförallt att jag nu istället räknar dagarna som är kvar, och även att vi lever närapå normalt just nu. Även om vi fortfarande undviker vetemjöl och rött kött (såklart alkohol och socker också)!

Promenerade hem från skolan idag, regnet hade övergått i solsken så kändes helt fantastiskt att få komma ut och lufta sig lite! Rensar huvudet rätt bra att promenera hem jämfört med till skolan. Sen är det ju trevligare att komma hem som en svettfläck än att komma till skolan som en! Kommer fortsätta med detta så ofta jag kan, ta bussen en av vägarna och promenera den andra. Blir samma visa som jag gjort från både Bergnäset och Örnäset. Mentalt har sträckan till Porsön kännts oändlig men tar inte mer än ca 45 min. Dock glömde jag headsetet hemma så fick knata utan mousika, mental note...

Klarade gårdagens sockersvacka utan att akut springa till nattöppna Statoil för att inhandla choklad. Istället gjorde jag mig ett fruktfat med körsbär och melon (hjälpte inte), ett glas med yoghurt, nötter & havreringar (hjälpte inte) och en kopp kakaothé (hjälpte inte)..... Efter det fick jag tack och lov gå och sova, annars hade ätandet fortsatt i en evighet. Min fråga är då följande:

Tjänar man verkligen några kalorier (eller vad man nu räknar) på att inte äta en bit choklad och istället gå och småäta?

Jag tror faktiskt inte det. Om det handlar om en liten mängd choklad och inte alltför ofta utan bara när du är sådär riktigt, pmstokigt sugen. By the way, på tal om känslig. Någon annan som såg Idol igår och fick medlidande med tjejen som grät hela tiden? Stackars människa! Sjöng helt okej men hur ska det gå att stå på scen?! Kommer sitta spikad framför tvn ikväll också, uttagningarna är bland det roligaste! Muhaha. Skadeglädje är den enda sanna glädjen....

Nu ska jag börja läsa en ny kursbok, sedan middag (framför tvn I guess, fotbollen är inbokad sen länge denna gång...) och sen: Idol!


Take care!





Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jag har då suttit som klistrad framför tv:n och kikat på idol ikväll! Och ja, jag har skrattat en hel del...hur tänker en del när de ställer sig där och börjar skråla? förmodligen inte alls...men kul tv är det! ;P Hemska människa man är...vadå kharma! ;)

2009-09-09 @ 22:25:51
URL: http://perdyy.blogspot.com
Postat av: Jenny

Va trist att den försvann. Den lila är ju jätte fin! Verkligen lila. Det är Joni som har beställt den, tror det är från bluefox.. , ska kolla med han imorrn för säkerhestskull. Natti!

2009-09-09 @ 23:17:47
URL: http://lillstinta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0