detox day 8

Blivit snålt med uppdatering under helgen, inte haft tid och lust! Fredag kom Hanna och Janne förbi, vi hade detoxfredagsmys med rostade kikärtor (riktigt gott - kryddade med chilipeppar, paprikapulver, salt och olivolja!) och film. Lördag sprang jag på stan med Em, gjorde en del inköp bl.a. ett par strumpbyxor, hårtoning och höstkit med vantar, halsduk och mössa! Eftersom det var helg ville vi lyxa till det lite till middag (så gott det går, så att säga), vi åt ugnsrostad sötpotatis. Till det grönsaker (squash, paprika, morot) som vi dippade i guacamole och hummus! Mmmmmmm!
Söndag for vi ut till stugan och plockade lingon. 3½ kg blev det i alla fall, här ska kokas sylt till vintern!!! Kanske far ut någon till sväng, får se hur det blir.


Annars då? Detoxen går bra, mycket lättare nu när vi plockat in bönor, linser, getost, keso etc. Mot slutet av veckan kommer även fisk/kyckling komma upp på menyn! Kaffe saknar jag fortfarande, mest smaken nu. Vi har båda börjat känna oss mycket piggare, särskilt på Robert märker jag skillnad. Förut var han en riktig grottmänniska innan han fick första koppen morgonkaffe, nu är han pigg direkt på morgonen och kan göra en hel massa innan han dricker sitt kaffe! Vi gjorde en liten kontrollvägning igårkväll (ska ju egentligen vägas på morgonen...) och vågen visade -2kg för mig och -4kg för Robert! 4kg!!!! Gissa om han är stolt nu....

Var på första lektionen i skolan igår, trots att jag inte vet om jag kommit in eller inte ännu (vadå seeeeeeega). Verkar vara en vettig klass, bara 14 pers. Blivit tighta under 2 veckors nollning som jag missat, men ska väl ge med sig?! Enda minuset är att nästan alla är födda 89-90 - vadå pensionär!! Jag som trott att man kan börja plugga när man vill i livet men bevisligen ligger medelåldern rätt lågt!

Roliga grejer framöver i skolan! Om två veckor har vi övernattning en natt utanför Kalix. Då ska vi arbeta med gruppdynamik, ledarskap och samarbetsövningar. Veckan därpå är det tre dagars studieresa där vi besöker Aitikgruvan, Dundret, Jokkmokk, Storforsen och andra liknande "jordsresurser". Nice!

Nu ska jag börja planera middag, R slutar 18.15 och efter det far vi direkt till Ulle för att gratta Axel som fyller 12!

Take care!




Kommentarer
Postat av: Lotta

och jag blir inspirerad av din nyttiga mat som ser så god ut!! Juicepressen fanns det faktiskt fler av på rödakorset bredvid willys;) Såg ut att vara i bra skick de flesta. Jo jag tycker det är jätte roligt att pyssla. Man kommer som till ro med sig själv då man fixar och donar! Min kropp och själ skriker då jag inte får vara kreativ.

2009-09-01 @ 12:17:37
URL: http://dollyjane.blogg.se/
Postat av: emelie

Hej kartoffel!!!

jag har skrivit in receptet på en nyttig fruktsallad ni kan prova nu under eran detox=) den ska snart avnjutas.

-2 kilo gasar man ju ut! hahahahaha

2009-09-01 @ 19:35:47
Postat av: Jenny

Oh boy... värre nyttigt hör jag. Kan ske inte borde n'mna att ja just nu sitter med vantarna i en godispåse?!! Fan, nu måste jag också ta mig i kragen här!

2009-09-01 @ 19:41:56
URL: http://lillstinta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0