rainy day

Är på ett ypperligt humör idag trots grådaskväder! Kanske för att jag äntligen fått klart en tråkig inlämningsuppgift idag?! Haft några veckor på oss, den skulle vara inlämnad i inlämningsmappen senast kl 14:40 (då mappen stänger). Som den sanna sista-minuten-människa jag är lämnade jag in den idag efter kl 12. Suttit hela morgonen och skrivit klart, som det blir när man har extremt svårt att ta sig för menlösa skoluppgifter. Suck. Nu är det bara att hoppas på att den duger, lite ovisst såhär i början av universitetstiden då man inte riktigt vet vad som förväntas av en...



Köpte lax i helgen, hade billigt på Kvantum. Så förutom att använda till gratängen ovan frös jag även in lagom stora middagsbitar och dessutom ligger det lax på gravning i kylen! Sååå gott!


Igår var vi förbi Emlan-Semlan och Jakob en sväng på dagen, drack lite kaffe och surrade på. Emelie var hundvakt till sina föräldrars två små hundar. Den ena, Tuva, satte sig mitt under fikat (resterna av chokladfudgetårtan) på vardagsrumsgolvet och la en klick diarré, identisk i både färg och konsistens med kakan vi just smaskade på. Jag och Robert höll på skratta ihjäl oss över liknelsen, Emelie och Jakob var inte fullt så roade då den ena fick tvätta vovvsingen och den andra ta hand om högen. Stackars Tuva verkade ha ätit något dåligt för bara några minuter senare hoppade hon upp i en av sofforna där hon kräktes, sedan upp i den andra där det kladdades mer bajs. Försökte hålla tillbaks skrattet för hundens skull (hon skämdes) men det hela var rätt komiskt. Sådär från åskådarplats alltså. En sån gång det är skönt att inte ha ansvaret för djuren, man gullar med dom men så fort det kommer till kiss/bajs/kräk så räcker man över till ägarna. Som barn typ. Fast inte ägarna då, föräldrarna.

Nu ska jag gå på stan en sväng med sis. Tänkte spana in KappAhls nya klädkollektion, verkar vara i min stil!

Take care!





Kommentarer
Postat av: emelie

hahahahahaha, att städa upp skiten/spyan och tvätta alla soffodral plus skura golven var mindre roligt!!

2009-10-27 @ 17:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0