Våran dag

Igår hade vi en riktig high quality, tu man hand dag jag och Roberto. För en gångs skull kom jag ihåg kameran så blir ett bildinlägg! Vi började med frukost på stan, en riktig lördagslyx som man får passa på med nu. Nu låter det som att vi ofta gör det men aldrig gjort hittills, inte i Luleå i alla fall! ;-)
Vi åt på Smaka, kan verkligen rekommendera det stället! Mysigt och gott! Robert åt en varm baguette med skinka, kyckling, soltorkade tomater, mozzarella m.m. To die for.


Min mega räkmacka! Avnjöts med julthé :-)


Lämna cafémat?! Ja, tyvärr, både jag och Robert kämpade tappert men vi orkade inte allt.

Efter frukosten strosade vi runt på stan, köpte lite småpumlor till min lilla julgran och mammakläder till mig. Blev ett par jeans och en jeanskjol. Tänkt klara mig så långt det går på de kläder jag har men eftersom det börjar nalkas vinter och inte lär jag bli smalare så vill jag i alla fall ha ett par jeans. Kjolen var så snygg så vi tog den också, man måste få känna sig lite fin även som preggo! Helt klart värt det. Kanske inte nämnt det tidigare men mina byxor passar inte längre. Och då har jag ingen jättekula direkt men stopp tar det! Det blev jag glad för (tihi), när däremot inte mina täckbyxor passade blev jag inte fullt lika nöjd. Tur att mamma kom på den briljanta idén med hängslen så slipper jag knäppa brallsen kalla vinterdagar!


Väl hemma igen slog vi igång guitar hero, första gången på lääänge. Väldigt koncentrerade.

Efter några låtar på xboxen var det dags för rastning av "bubben". Hanna jobbade och Janne hade firmafest så vi tog ut Guldus på en promenad och gav honom middag!


"Åh moster, får jag verkligen busa med vanten?!". Bubben har även stenkoll både åt höger och vänster

Kvällen avrundades med laxpaj till middag följt av en godisskål och film. Vi såg Inglorious bastards, good stuff! Med andra ord fick vi en toppendag tillsammans, som man kan uppskatta ännu mer då vi jobbat/skolat om varandra mycket i veckan och fredagskvällen spenderades på varsitt håll!

Idag har det inte hänt så mycket, sovmorgon till kl 11, promenerat i solen och nu sitter jag här. Ska egentligen plugga men kom på att bloggen bara måste uppdateras. Ehh. Ni vet visan. Men slut på undanflykter nu, dags för lite pluggande innan vi far och handlar mat inför veckan!

Take care!

Kommentarer
Postat av: emelie

Jag tror att vi tillsammans skulle kokat ihjäl oss på filmen och speciellt du som inte gillar honom från början! han spelade en svinig player som bara satte på allt han såg och var otrogen och svinig hela tiden! morr man blev som äcklad av honom=))

2009-11-23 @ 08:33:07
Postat av: Emo

ah vad mysigt med lordagslyx! bra att ni passar pa att ta hand om varandra de dagarna ni e lediga samtidigt :)vart ligger smaka, har jag vart dar?

nu borjas det med mammaklader, vad spannande allt later ;) Hihi jag kommer hem typ samma dag du ska pa ultraljud!!

2009-11-23 @ 15:58:59
URL: http://emmsso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0