stadsbesök

Hemma igen efter stadsbesöket, fröet fick sig en present. Eftersom jag drömt att jag köpt babysockar och har en speciell förkärlek för små, pluttiga sockor så fick det bli just det. Har även hunnit äta middag, Robert som jobbar kväll kom hem och åt. Vi fixade köttfärsbiffar med mos gjort av broccoli och blomkål. Igår åt vi linssoppa med sötpotatis och kokosmjölk. Märker ni nyttigheten? Har börjat må så pass hyfsat att jag kan äta "normal" mat igen. Imorgon blir det chicken tikka och på menyn resten av veckan hittas ärtsoppa och laxpaj! Robert jublar, i och med hans avslutade rökning blir det mer godsaker. Därför vill han att vi äter nyttig kost istället för det vi hittills ätit så han inte växer i samma takt som mig...


Visst är dom söta??? Och smååååå!

När Robert ätit satte vi oss i soffan och kramades en stund innan han for tillbaks till jobbet. Fick ventilera mina känslor för dagen. Att jag mår illa. Att jag är trött. Att jag har hormoner som gör mig känslig och sårbar. Att det känns som att jag kommer glida från vänner utan barnkoppling. Att jag är tråkig och inte orkar göra några spännande saker. Att livet kommer förändras för alltid. Tårarna sprutade och Robert tyckte jag var gullig där jag satt och snorade med hormonrusningar. Kände mig inte särskilt gullig men förstår liknelsen sådär sett utifrån. Den gravida kvinnans känslosvall. Dessa hormoner, jag som varit så stabil hittills! Stabilare än innan jag blev preggo.. Kanske varit lugnet före stormen!? Jag är väldigt, väldigt tacksam att jag har en axel att gråta ut mot när tankarna och känslorna stormar och livet känns svårt ♥ Älskade du.

Det känns i alla fall bättre nu, en urladdning var precis vad som behövdes. Nu ska jag ta en lång, varm dusch innan jag bänkar mig i tv-soffan, tänder ljus och väntar in desperata hemmafruarna. Hakat på trenden sådär 6 säsonger för sent och börjat se det nu i höst. Fastnade direkt, of course.

Take care!



Kommentarer
Postat av: Jenny

Va ssssöta! Jo men det låter ju också roligt! de kör vi på!kramix

2009-11-18 @ 08:20:20
URL: http://lillstinta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0