julpynt

Vi kom igång med julpyntandet igår men är ännu inte klara. Idol började visst så pyntandet blev lagt på is. En pynthög kvar på golvet och även skarvsladdar som måste letas fram, tomtar som måste få en plats etc. Hade en hel del julpynt liggandes i förrådet, nu när två bostäder blivit en.


Bara att välja och vraka...

På julrean ifjol införskaffade vi juliga kärlhanddukar, disktrasor, diskborste m.m. Så nu går allt i julens tecken! Under själva pyntandet lyssnade vi självklart på julmusik och mumsade pepparkakor med ädelost på tub. Mjukost alltså, fast med ädelostsmak. Får man visst äta trots att man är preggo (vanlig ädelost är no no), jag tackar och tar emot! Här kommer en del bilder av resultatet! Sedan finns det såklart "vanliga" julstjärnor och adventsljusstakar i övriga lägenheten....


Blev en läskig kombination på bilden med beige gardin mot grön vägg. Ser inte lika extremt ut i verkligheten.


Ikväll ska jag iväg på tjejkväll med några från teamet. Maria som fyller år, hon har bokat en relax på hennes killes jobb så det blir bastu, smörgåstårta och surr! Nice nice! Innan kvällens festligheter tänkte jag skriva klart ett stycke text till rapporten, har även hunnit med en promenad i solen och gjort mig en smarrig lunchmacka med ägg, räkor, avokadosmör, purjolök och sallad!

Underbara december! Jag älskar advent, julen, stämningen (och sedan födelsedag+nyår som inte heller är fy skam!). Som nu, sitter jag i adventsljusstakens sken, smuttar på en kopp kaffe, knaprar på pepparkakor och lyssnar på stämningsfull julmusik av min mosters kör. Och som igår, julpynta tillsammans för att sedan krypa upp i soffan och njuta av resultatet. Känslan av lycka. Vi satt och pratade om att jularna framöver kommer bli ännu roligare och mysigare när vi har ett litet knott som tultar runt. Eller två. Eller tre. Längre fram alltså. Som inte kommer kunna sova natten innan julafton - ja ni vet hur det är, minns det själv som igår. Förväntan inför den stora dagen - juuuulafton. Oj oj sömn var bara att glömma!

Nej julen och december är helt klart en fantastisk tid. Sedan kommer Emsi hem lagomt till jul, ännu en anledning att hylla julen! Mindre roliga saker nu: skolan kallar - as always...!

Take care!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0