inte min dag

Nä minst sagt, idag blir det inte att köpa lotter! Vissa dagar alltså....

Det hela började med att jag skulle beställa en dator som jag och Robert spanade in igår hos Elgiganten. Satt min gräns på max 5000 kr, denna kostade 4990 kr men var tydligen en bra dator enligt proffset i familjen. Well, beställde aldrig igår eftersom Robert for till jobbet så idag skulle inköpet göras. Vad händer? Jo, på prislappen står det 5990 kr idag! En tusing extra! Vi ringer dit och kollar vad som hänt, de hade skrivit fel pris igår och fanns ingen möjlighet att pruta ner den. Hade vi beställt igår hade vi fått den för det pris som stod men inte nu. Leeeeeeeeesssssssss, när jag äntligen hittat en dator som jag ville ha inom budget!!!!

Efter detta skjutsade Robert mig till skolan, vi gick om på Subway där vi hade ett 2 för 1 erbjudande. Robert ville ha sin macka varm, jag ville ha den kall eftersom jag tänkte äta den på rasten mellan lektionerna och inte direkt. Killen i kassan frågade om jag ville ha varm "Nej, kall" svarar jag. Vad händer? Jo, mackan kommer varm! Jag sa åt honom att jag velat ha en kall, han svarar "Oj.". Ehh. Serviceminded. Eftersom lektionen började hann jag inte begära en ny utan fick trycka min varma, äckliga macka på väg till klassrummet eftersom den annars legat och svettat av sig i väskan.

Nu sist klev jag av bussen från skolan (där jag för övrigt fick hoppa sista lektionen för jag mådde dåligt) och begav mig hemåt. På väg över ett övergångsställe stannar en buss för mig, jag går över och såklart snubblar jag på trottoarkanten. Framför bussen. Den fullsmockade bussen. Det slår aldrig fel.

Och än är inte dagen slut! Huuuuh... Nä, blir att mysa ner sig i soffan, tända ljus, smutta lite julmust och se en film. Robert jobbar stängning idag så det blir me, myself and I. Kollar nog vad sispis gör om jag mår bättre, ifall hon vill joina mig i soffhörnet.

Nu ska jag tröstäta mandariner!

Take care!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Thihi, kan inte låta bli att småskratta, vilket är betydligt lättare när inte jag är drabbad av detta :) Fast nu har du någonting kul att minnas tillbaka på i helgen ;) :D Hoppas ksolan går bbra. Känns som att det är mycket- typ jämnt. Längtar till "jullov". Ska du jobba nå? Kramixx

2009-11-05 @ 17:56:27
URL: http://lillstinta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0