helgen

Oj vilket daskigt väder, vill helst krypa ner under täcket igen! Jag som sett framemot en solig höstpromenad men får se hur det blir med den saken.

[ Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder...Well. ]

Helgen har varit trevlig, först afterwork i fredags (glömde kameran), sedan fika med Ida & co på lördag, följt av hockey+film med Emelie och Jakob. Vi provade på detta med att göra egen sushi, premiär för våran del! Riktigt gott, kul att man kan variera precis som du vill. Vi lärde oss att nästa gång behöver riskuddarna inte vara riktigt så stora.


Har haft konstant träningsvärk sedan i fredags. "Jaha varför det?" tänker ni nu. Kanske gymmet? Kanske joggingtur? Heee... Jag, mamma, Hanna och Guldus var ut till stugan på dagen i fredags. Jag sprang några sträckor med Guldus längs stranden, inga kilometer här inte utan meterintervaller. Och där har ni svaret till träningsvärken. Det räckte. Illa - shape up!

Nu i veckan kör två nya kurser igång, känns spännande! Teknik för hållbar resursanvändning och Människan och jordens resurser. Hade intro till den ena idag, går ut på ett projektarbete i grupp som ska resultera i en rapport och ett seminarium. Vi ska även bemöta en annan grupps presentation som en del av kursen. Tack och lov att det sker i grupp säger jag! Våran grupp ska nog välja att inrikta oss mot avfall, Lulebo och kommunen har visat intresse för att få hjälp med hur man kan göra en utställning som får studenter att bli intresserade av sopsortering (som tydligen är katastrofalt i nuläget). Så eventuellt att det blir vårat projekt!

För övrigt har jag gått och småsnorat i snart ett par veckors tid, nyser och börjat få kvällshosta. Men vill inte riktigt bryta ut. Så ingen svinis här inte, då hade jag legat däckad från början.

Dags för... powernap? Bra initiativ, så är jag laddad inför dagens blodprov för ämnesomsättningen.

Take care!



Kommentarer
Postat av: Hanna

Oh, vilka fina sushisar! (är helt säker på att man inte säger så, men i brist på annat ord)

Haha, jag märker själv stor skillnad på min kondition och styrka sen vi skaffade Guldus, men tyvärr är det inget som syns än så länge... =P

2009-11-02 @ 10:44:52
URL: http://guldus.blogg.se/
Postat av: Elin G

mmm vad gott mer sushi! Det är så smart om man kan göra hemma, det blir mer mat och inte lika dyrt:) Linda brukar få laga det hemma hos oss ibland.. hehe. Café linné, vart ligger det någonstans? Det borde man ju testa :)

2009-11-02 @ 16:27:08
URL: http://eling.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0