Draft: Nov. 14, 2009

Tack för alla fina gratulationer, det värmde verkligen! Blir riktigt rörd...

Precis stigit upp och käkat frukost efter en natt från h-vetet. Vaknat upp ett X antal gånger, kittlat och haft växtvärk i magen, kittlats inne i ryggen, haft spring i benen, drömt mardrömmar, drömt stressdrömmar, boxat på Robert tills jag fick en utskällning (försvarade mig med att säga "Jamen vi måste klara att campa och bo i tält!"). När det äntligen blev morgon och jag fick lov att stiga upp kände jag mig allt ifrån utvilad och redan då med en bultande huvudvärk. Well. Förutom campingdrömmar, drömmar om Idol, den där jag var en sjuksyster utsatt för mordkonspiration som fick springa och gömma sig för kollegorna på Kallkällan drömde jag även att jag var en osynlig, vampyrliknande varelse. Rörde mig helt utan ljud, luktade ingenting så inga hundar kunde lukta sig till mig och var även osynlig. Så därför sprang omkring naken och snackade telepatiskt med mina kompisar av samma sort. Det slutade med att jag skulle äta, och jag åt ett barn. Ett litet barn i en vagn. Någon som kan tolka det??? Eller gör inte det förresten.

Igår var vi bjudna till Roberts kompis Peter och hans tjej Cia på middag. Var lite smått oroad att hon lagat ihop en vegetarisk böngryta för min skull eftersom hon tagit mängder med veggo-recept tidigare. Det hade inte varit trevlig, min nya grav-kost innefattar inte vegetariskt. Big no no. Som när vi för flera veckor sedan, innan jag lärt mig att känna efter före, lagade hemmagjorda bönhamburgare med coleslaw och avocadomos. Jättegott i vanliga fall, men då den låg på tallriken framför mig fick jag grova kväljningar så fick beställa en pizza istället. Nej minsann, nu är det korv (falukorv, varmkorv och parisare), bacon, kött i alla dess former (fast helst inte kyckling, lite kräkvarning) som gäller. Fullkorn är blä, vi har fått köpa hem vitt ris, vitt bröd etc. Ni som sett mina matlådor tidigare kan alltså konstatera att jag just nu inte lever som jag lär utan raka motsatsen! Stackars fröet... Så fort jag mår bättre ska kosten läggas om igen, banne mig!


Jag och min julmust när Robert jobbade kväll i veckan

Som sagt hade vi turen att bli bjudna på middag igår, samma visa idag hos Robert föräldrar och imorrn är det farmor som står för kockandet! Värsta lyxen... Så istället för att laga mat i helgen ska vi städa och promenera! Och plugga för min del. Tragglar med en studiereflektion jag inte riktigt får fingrarna ur att göra klar. Egentligen inte så farligt, fyra sidor där jag reflekterar över mitt eget lärande. Mina styrkor, mina svagheter. Ett åtgärdsprogram för att bättra på mina svagheter. Ett kontrollprogram för att jag följer åtgärdsprogramet. Men så meningslöst och tråkigt!!!!! Dessutom ska vi ha läst tre studietekniksböcker som vi ska referera till och plocka sammanhang ifrån. Tre!!!!! Om samma ämne! Läraren vill göra hela kursen obligatorisk för alla studenter, "en chans att få folk att förbättra sitt lärande". Vi hade en meningsfull föreläsning om studieteknik i aulan, lärde mig en del och den var bra. Punkt. Behövs inte en hel kurs i ämnet, då finns det vettigare saker att läsa. Så ska göra allt i min makt för att skona framtida studenter från eländet.

Nu ska jag sparka pojkvännen ur soffan och ta tag i dagen. Kanske prioriterar städning framför promenad idag? Fått nog av dansande dammråttor när man går mellan rummen.

Take care!




Kommentarer
Postat av: Linnea

Hehe, jag tror att såna där sjuka drömmar att man äter barn och sånt är tämligen vanliga graviddrömmar, har för mig att jag hört talas om många som drömt sånt just då ;) Kanske nåt skruvat sätt för hjärnan att bearbeta sitationen? =P

2009-11-14 @ 13:10:56
URL: http://linnch.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Vitt ris, vitt bröd, vit pasta...jag trodde jag var ensam om att ändra om kosten från fullkorn till det vita annars inte så lockande alternativet! :P Är väl nått vi preggos kanske behöver som fullkorn inte kan ge...men kan meddela att det blir bättre, nu kan jag äta fullkornsbröd (den finska riktigt mörka varianten dessutom!) så det blir bättre ;) Hang in there snart är du back on track! :D Pöss!

2009-11-14 @ 16:57:34
URL: http://perdyy.blogspot.com
Postat av: Madde

Det där med att ändra om kosten från fullkorn till ickefullkorn är du verkligen inte ensam om:) Jag klarade inte av fullkorn alls. Det skulle vara vanlig pasta, vanligt ris osv. Det var husmanskost som gällde:) Jani blev förbjuden att överhuvudtaget koka fullkornspasta hemma. Jag tyckte det luktade svett och fick kväljningar bara av lukten:) haha!

2009-11-14 @ 19:21:23
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Sara!Och Robert!

Grattis! Vad roligt!

// Anders och Birgitta

2009-11-14 @ 22:15:47
Postat av: Lotta

Ja något komemr jag nog på till slut. Sista jan jobber jag min sista dag så man har lite tid på sig att fundera.



Hoppas du drömmer sanndrömmar för det lät ju riktigt bra ;)

2009-11-16 @ 16:09:10
URL: http://dollyjane.blogg.se/
Postat av: emelie

Har inte varit inne på min egen eller någon annans blogg för den delen heller på LÄÄÄÄÄNGE=) ser att du har releasat the demon!=) skönt att man inte längre behöver tänka efter en extra gång så man inte råkar försäga sig nu när det är offentligt, det var svettigt där ett tag! haha....Å lillmaggen=) käns konstigt att den kommer växa och bli stor!=) Kram

2009-11-16 @ 17:29:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0