trötter

Oj vilken effektiv dag det varit! Först jobb, sedan inhandling av diverse prylar, bl.a. skohylla (yes sis, en likadan som eran!) och blomjord. Tanken var att det sistnämnda skulle användas till omplantering redan ikväll, men en överentasuastisk Sara fick erkänna sig besegrad av trött kropp och knopp vid 21-tiden. Men vi har i alla fall hunnit plocka om en massa kartonger, så nu har vi ett gäng nere i förrådet och fyra kartonger redo för Röda korset! Handlar ni där kanske ni köper något från oss, flummigt att se sina egna kasserade saker hos någon bekant igen, tsss.

Rygg, nacke och axlar värkte som tusan efter dagens prövningar, så tog en lång, varm dusch innan jag la mig på spikis och satte igång lite avslappningsmusik. Underbara avkoppling! Nu ser jag nästan i kors av trötthet, det är först när man kommer ner i varv man märker hur slut man är.

Min spikmatta!

Börjat öva på något som kallas medveten närvaro, a.k.a mindfulness. Mjukstartat lite, måste läsa mig in mer på ämnet. Just nu är min personliga läxa att fyra gånger per dag stanna upp och iaktta omgivningen med respektive sinne i ca en halv minut. Vilka ljud hör jag? *du lyssnar i ca 30 sek*  Vad ser jag i rummet/platsen etc? *du ser dig omkring i ca 30 sek*(viktigt att vara objektiv och inte lägga in personliga värderingar som snygg, ful etc)... smak, känsel osv beroende på situation. Sägs vara ett bra sätt att bli mer avslappnad och nere i varv. Märker direkt att hjärtat slår långsammare då pulsen går ner, så ska fortsätta testa mig fram.

Nu kallar sängen! Imorgon bär det av till Skellefteå för en hotellövernattning, Roberts födelsedagspresent från mig! :-)

Take care!

Kommentarer
Postat av: Elin G

Låter spännande med spikmatta! Har aldrig testat, men ryktena säger ju att det ska vara riktigt bra =)



Och sen kär du välkommen till mig på massage! jag behöver lite folk att träna på ;-) hel, halv, eller delkroppsmassage till praktikpris! =)

2009-05-08 @ 00:35:39
URL: http://eling.webblogg.se/
Postat av: Jennifer

Bra ställe, welcome to Skellefteeåååå! =)

2009-05-08 @ 09:58:19
URL: http://capribyxa.wordpress.com
Postat av: Jennifer

Hola chica!

Mjaa, så länge du inte missar CK ( citykompaniet ) vilket är svårt att missa iofs. så är det nog lugnt. ck, vintergatan och arkaden. annars är det en massa småbutiker som jag själv aldrig är inne i. dom kan ju iofs ha öppnat ngt nytt, men det vet jag inget om haha. Pusse

2009-05-08 @ 10:18:03
URL: http://capribyxa.wordpress.com
Postat av: Emsi

tror det är bra för dig att testa mindfulness, du behöver hitta ditt sätt att slappna av :)

skeå, ska ni på roadtrip!? ;) blir det mysa på hotell och äta gott på restaurang? en natt?

2009-05-08 @ 18:44:04
URL: http://emmsso.blogg.se/
Postat av: Jenny

Tack för krukan! Ska bli omplantering av växter här med snart. Det där minfulness låter som någonting för mig. Ska prova. Vad för litteratur rekommenderar du om man vill läsa lite mer?

2009-05-09 @ 12:28:44
URL: http://lillstinta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0