stadsbo

Jag kan helt klart vänja mig vid att vara stadsbo, det är då ett som är säkert. Igår vaknade jag och när jag låg och sträckte på mig kom jag att tänka på turkisk yoghurt. Hade färska jordgubbar i kylen (hur gott är inte det förresten?!) och såg framför mig en härlig smoothie tillsammans med yoghurten. Sagt och gjort, hoppade ur sängen, klädde på mig och utan att ens kolla utsikten i spegeln mojsade jag mig iväg till Ica! Utlandskänsla på hög nivå, att handla frukosten samma morgon du ska ha den!

Samma sak idag, har ensamkväll eftersom Robert jobbar. Fick en impuls att laga någon form av thaigryta, trotsade regnet och gick de ca 200m till Ica. Nu står grytan på spisen och doftar kokosmjölk! Blev en salig blandning - kokosmjölk, green curry paste, vitlök, bambuskott, färsk minimajs, färska champinjoner, vattenkastanjer, ruccolasallad, stora vita bönor, cashewnötter och soya (för färgen)! Hoppas det smakar. Letade oystersauce och fishsauce men där gick lilla Ica bet, får hålla mig tills jag handlar på någon större affär!

Min gryta och matvete!

All min nyfunna ordning gick i stöpet när Roberts föräldrar kom med ännu ett gäng kartonger. Flyttlådor med saker som han inte använt på år. Vilket utrensande, hamstrande, slängande vi har framför oss! Dessutom krånglar det med installationen av nya diskmaskinen, rören passar inte ihop på något sätt (?). Jag lämnar över det till my handymen, men kan lugnt (eh, lugnt) konstatera att köket är kaos med verktygsstuffs, slangar, sopkärl (eftersom de arbetar inne i bänken måste allt som är undangömt där fram) m.m. Jag får helt enkelt kolla åt ett annat håll, kanske taket, när jag går omkring i lägenheten.

Färdig matskål som väntar på att avnjutas

Nu ska jag gå och provsmaka min veggogryta!

Take care!

Kommentarer
Postat av: Elin G

mmm det där såg ju jättegott ut! =)

2009-05-06 @ 19:30:13
URL: http://eling.webblogg.se/
Postat av: emelie

Vad har vi sagt om vita bönor? Gasvarning! =D

2009-05-07 @ 08:08:06
Postat av: Jennifer

Låter som att du haft en smaskig dag ;)

Puss

2009-05-07 @ 13:11:36
URL: http://capribyxa.wordpress.com
Postat av: Hanna

Men vad är det jag läser, handlar du på lilla dyra ica istället för willys? WHY!?

2009-05-07 @ 21:31:18
URL: http://alveriff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0