städmani

Åh herregud vilket drag det varit här hemma! Från att i godan ro legat och läst mina vampyrböcker i sängen till att fara runt som en manisk furie med såpa och alla fönster på vid gavel.

Ledig idag eftersom jag jobbar helgen, och planen var att plugga. Men. Jag säger bara m e n. Igår hittade jag en äckelpälsänger i larvstadiet i en ugnsform. Jag höll på att gå i taket, försökte i desperat panik få karln i huset att ta hand om krypet - yeah right. Han såg om möjligt mer panikslagen ut för den lilla larven, så jag fick ta mitt kvinnliga ansvar. Hittade sedan en till i ett kastrullock. Pricken över i:et var imorse när jag hittade ännu en under hallmattan.


Mysig, right?!

Så nu har jag dammsugit upp ton med dammråttor (såklart tagit ut och slängt dammsugarpåsen efteråt), vaskat, vädrat, tvättat filtar, sängkläder, handdukar etc (täcken och kuddar får vänta lite, måste ha tvättstuga för så stora saker). Alla husets mattor ligger ute på balkongen och där ska de stanna tills jag är 110% säker på att äckelpäcklerna har frusit ihjäl. Uuuuh.

Vi beslutade oss för ta ett par nätter på Bergnäset, inte sovit här på månader (troligen därför invasionen var ett faktum)och snart ska vi ju flytta hit. Och har ingen som helst lust att flytta hit förrän så många kryp som möjligt är borta!

Imorgon har Roberts team produktionsträff, mitt teams är nästa fredag. Så jag och Pernilla tänkte vara gräsänkor tillsammans, eftersom hennes pojkvän också är på vift. Blir nog att träna upp guitarhero-skillsen ;-)

Nu ska jag unna mig att läsa lite till innan Robban kommer hem, i ett alldeles underbart fräscht sovrum! Mmmm det luktar skurmedel och frisk luft! På tal om det, någon mer än jag som är vädringsmanisk??? Nu när det är vår i luften går det inte en dag utan att jag öppnar alla vädringsluckor, balkongdörr, småfönster.... Och Robert suckar och stänger dom igen. Men är ju så härligt med frisk luft!

Take care!

Kommentarer
Postat av: Jenny

ja absolut, UPP MED ALLA FÖNSTER säger jag bara och in med VÅRDOFTERNA:) Det är grejjer det! :D Ha det skoj nästa helg, skåla åt mig också, hehe.

2009-03-19 @ 20:18:03
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: Emsi

huija för äckelpäckel! fick rysningar när jag läste om dom, kunde nästan föreställa mig hur dom kröp runt i mitt kök oxå :S

vem e pillans kille då? ;)

2009-03-19 @ 20:21:15
URL: http://emmsso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0