jobb jobb jobb

Sitter här på rabota och räknar ner timmarna, stängning står på dagens schema och jag vill hem redan. Vilket väder vi har! Nästan för varmt. Inte för att jag vill klaga när väl sommarvärmen är här, hade jag fått bestämma hade det dock varit strålande sol men en 5-grader svalare! Jag och Roberto var ute och gick idag innan jobbet, det slutade med att jag gick omkring i bikini-bh+shorts och Robert utan t-shirt. Sitter här och sveper iskallt vatten för att få svalka, även försökt med både vattenmelon och sorbet - svallningarna kvarstår....

Igår hade jag en heldag med Emsi, plockade upp henne direkt efter jobbet vid 12, vi handlade middag, satt i solen och surrade (jag och R bor i byn nu för några veckor framöver, flyttlasset gick i söndags) innan slutligen grillen åkte fram på kvällskvisten och vi åt massa gott. Hon uppdaterade mig på sin resa till Turkiet, mitt resesug blev inte bättre....

Idag samåkte vi till jobbet på Roberts mc. Väl framme skulle jag plocka fram Roberts matlåda ur ryggsäcken och lyckas då bränna mig på det überheta avgasröret. Det gjorde så ont, jag blev så aaarg! Robert frågade varför jag blev arg, svarade honom att jag blir arg istället för att gråta. Ett påstående som senare fick mig att börja fundera:

Är ilska mer lätthanterligt än tårar?

Hade tänkt bege mig till gymmet men fick avboka detta p.g.a. värmeslag och ömmande "brännskada". Ilskan rann av mig när jag bara fick några timmar för mig själv och inte gjorde ett dyft. Bara sitta på balkongen med egna tankar, en kopp kaffe och sorbet. Helt underbart! "I don't wanna be lonely. I just wanna be alone"  som Silverchair så fint uttryckte det i en av deras gamla godingar. Jag skulle inte leva utan min pojkvän, mina vänner, min familj - men jag skulle inte klara mig utan min ensamtid heller.

Så nu sitter jag här med en stor, överjävlig blåsa på benet, som kommer resultera i ett stort, överjävligt ärr - men ändå vid gott mod! ;-)

Take care!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vad vore man utan ensamtiden, den är härligt ovärderlig och fullt nödvändig för att man ska fungera normalt i alla andra delar av livet :)

2009-06-30 @ 21:09:37
URL: http://perdyy.blogspot.com
Postat av: Emsi

Du är så vis sugarpie honeybun! Tack för igår :*

2009-07-01 @ 00:04:16
URL: http://emmsso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0