vinterutflykt

Då var helgen snart slut, tänkte avrunda med att packa oss mot mig på Bergnäset där vi ska se en film, "Bolt". Den verkar rätt rolig, gillar animerade filmer!
Precis ätit middag, idag blev det ugnstekt lax med basilika och tll det ett lass med grönsaker. Även nybakt fullkornsbröd - GOTT!

I fredags var jag hos mamma och pappa, även Ulle kom förbi. Vi åt Waldorfs-mat och såg Let's dance (rätt person åkte ut, ja tack. Eller en av de rätta, finns några till jag sett nog av). Lördagen spenderades först på stan med min födelsedagsfika på TA som jag fått av Pernilla, sedan bio (Benjamin Button) med densamma och även Stina med respektive.

Idag kände jag mig rastlös efter frukost, så föreslog att vi skulle göra något roligt. Trots allt en ledig dag och vi var uppe relativt tidigt. Sagt och gjort, en bilutflykt fick det lov att bli! Vi invigde isvägen ut till Hindersön, där vi stannade på Jopikgården och avnjöt kaffe och nygräddade våfflor med grädde och hjortronsylt. Satt och njöt av utsikten över det frusna havet. Det är såna saker man inte tänker på att göra, ta till vara på vintern! Ut på isvägarna, ut och åk skridskor, längdskidor, pulka, slalom, gör upp en eld och grilla... Så vintern också blir en genomlidlig tid!

Har inte så mycket mer att säga för stunden. Ska packa ihop mina saker och maten (när ska vi slippa detta packande hit och dit?! Snart förhoppningsvis). Här är lite bilder från dagens utflykt och middag! Min kamera inte som den ska, måste hitta instruktionsboken och ställa om den. Men man ser ju om inte annat vad bilderna föreställer.

Take care!



(Robert geggar ut våfflan just som jag ska ta bild. Får fota min istället!)



Kommentarer
Postat av: Jenny

Gud va bra att ni har varit och invigt vägen, har funderat om den är öppen månne tro och nu så fick jag svar på tal! Blir absolut målet nästa gång jag kommer hit :) Hoppas du mår bra! Ha det gött:D

2009-01-25 @ 18:59:42
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: Emsi

vilken mysig helg du haft! vinteraktiviteter i fint väder e hur nice som helst, mer av detta till folket! dock blir jag rädd nu varje gång jag hör pulk-åkning nämnas.. :/ planeras en flytt snart!? :P brödet såg gott ut, vad var det förnåt?

2009-01-25 @ 21:10:37
URL: http://emmsso.blogg.se/
Postat av: Emsi

nä jag har inte hört nåt från lina eller dennis, skrivit i hennes blogg men vet inte om hon sett det.. tänkt ringa henne hela helgen men glömt bort det varje gång :/ du har inte hört nåt?

2009-01-25 @ 22:44:25
URL: http://emmsso.blogg.se/
Postat av: emelie

hur kan ni åka på isen!!?? jag är grymt nojig över sånt=) skulle aldrig sätta mig i en bil och åka ut på isen..haha

2009-01-26 @ 09:46:30
Postat av: E

har snackat med Dennis, och vi är hjärtligt välkomna den helgen!! :D Han har skrivit in oss i kalendern, så nu e det bara att vi börjar boka och planera :) Wiie! vi kan väl ringas snarast!?

Har du spottat min fina 08-sammanfattning i bloggen? ;)

2009-01-26 @ 18:49:04
URL: http://emmsso.blogg.se/
Postat av: Elin

Vilken mysig utflykt! =) och gott med våfflor!

2009-01-28 @ 10:39:07
URL: http://eling.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0