trettondagen

Inledde dagen starkt med en sovmorgon till 12. Har totalt tappat allt vad dygnstrytm heter. Idag blev det tyvärr så att jag sov över Emmas avresa, hon lämnade stan vid tre-snåret och jag hade tänkt hinna dit och säga hejdå. Men icket sa nicket med sjusovar Sara och söndagstrafik på lokaltrafiken. Får ses till våren då jag ev. planerar att resa söderöver en sväng! :-)

Sitter så smått och kollar utbildningar, folkhälsovetare verkar ändå rätt så intressant. Men frågan är: vill jag/vågar jag flytta från Luleå? Och för så pass lång tid???? Tur att tiden fortfarande finns att hinna fundera och känna efter.

Detoxen.. Den fortskrider. Beslutat mig för att köra lite hårdare nu i en veckas tid, förutom självklara saker som inget kaffe, inget socker och ingen alkohol har jag nu i stort sett bara ätit frukt, grönsaker, rotfrukter, nötter, frön och även lite quinoa/hirs. Men från och med fredag ska jag ta in lite mer, äta rätt normalt men mer grönt och de förstnämnda självklarheterna kvarstår. Kaffesuget är kontrollerbart. Godissuget är... hemskt. Trodde inte jag var så illa däran men nu märker jag tydligt hur sockerberoende jag varit.

Först och främst sockersugen väldigt väldigt ofta. Sen får jag lite känslan av att om jag inte kan fara och köpa godis och hyra en film är det ingen mysig kväll. Fara och ta en kaffe på stan med en gobit till har varit vardagslyx. Något jag nu saknar. Känner mig smått irriterad också för att jag inte får mitt socker. Men handlar om att bryta vanan, och inte ens gått en vecka än. Så jag hoppas verkligen att det känns bättre framåt helgen!

På måndag är det dags att släpa sig till jobbet efter ledigheten. Blandade känslor, mest åt negativa hållet men försöker tänka positivt!

Nu ska jag gå och hitta på något smarrigt detoxkvällsmål (åh! grape kanske?).

Take care!


Kommentarer
Postat av: Elin

Vad du är duktig med detoxen! Keep up the good work! Det är nog nyttigt att bryta vanor lite då och då, man får väl lite nya perspektiv kan jag tänka mig :P Usch jag tror inte jag hade klarat en sådan detox diet speciellt länge..!

2009-01-07 @ 23:28:39
URL: http://eling.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0