selleri

Har fått ett nytt måste här i livet: selleri. Rätt länge sedan jag ätit det, pch ser man till de gånger jag själv köpt hem så talar vi som mest om ett par tillfällen. Men sen detoxen har jag blivit helt besatt av selleri. Går ständigt omkring och knaprar på en stjälk. Vet inte vad beroendet sitter i, om det är konsistensen eller smaken. Hur som helst avnjuter jag precis ett mellanmål bestående av selleri och grape!



Har haft ett par dippar i mitt detoxande. Igår kom Emelie och Jakob förbi på film, då åkte minsann popcornen fram med mängder av salt. Tog även ett par rutor mörk choklad... Sorry God! Annars sköter jag mig riktigt bra, trots en pojkvän som har för vana att sitta och mumsa på diverse sockerstinna produkter.

 För övrigt såg vi en skräckis, "Mirrors". Att jag aldrig lär mig: Jag ska inte se skräckisar!!! Nu skrek jag i och för sig bara en gång, och då för att jag var helt oförberedd. Men framåt läggdags fick Robert vara med inne på toan när jag skulle borsta tänder och tvätta ansiktet p.g.a. förnimmelser framför spegeln som hängde kvar från filmen.

Har bestämt mig för att försöka införa ett realistiskt träningsschema med cirka tre träningstillfällen i veckan, förutom promenader. Kommer se ut ungefär som följande:

1. Styrka/muskler i någon form - gym, body pump, PSI (variant av kickboxning)
2. Kondition/svett - afro power dance, aerobic, spinning
3. Andning och mental träning - power yoga

Många flyter ihop, är både svettiga och muskler. För att inte nämna att yogan även den är rätt tung, åtminstone i mitt otränade skick. Men ett litet hum om hur min träningsdagbok kommer att se ut!

Nu tog min selleri slut och jag är sugen på mer. Dags att leka kylskåpsråtta.

Take care!

Kommentarer
Postat av: Emsi

ajdå...du får komma igen starkt på slutet, no sugar baby! :P fast visst sägs det att om du gör undantag i detoxen e det lika att börja om!?

hehe jo jag har lite rädsla för jag i kombination med blont ;) men nu var det bara slingor i underhåret så det går bra! sist jag gjorde i luggen blev ingen höjdare och jag skulle aldrig kunna vara blond, det vet alla som sett mig haha. har du fått schemat?

2009-01-15 @ 17:42:57
URL: http://emmsso.blogg.se/
Postat av: Jenny

Det låter som ett bra träningsschema tycker jag! Viktigt att få med det sjäsliga, så att DU MÅR BRA i kropp och själ! r

Plinga närni svänger förbi IKEA vettja! :D Ha det gott!

2009-01-16 @ 08:17:17
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: emelie

jag trodde att jag var ensam om att gilla selleri! jag brukar köpa hem det och knapra på och vissa tycker inte man e klok! haha

2009-01-16 @ 09:09:29
URL: http://emeliewarja.blogg.se/
Postat av: EN TJEJ I STORSTAN

usch med selleri ;D



/ En tjej i storstan

2009-01-16 @ 11:11:08
URL: http://entjejistorstan.blogg.se/
Postat av: lina

Eller hur? Visst är den fin.. Den är dock använd ett litet tag av min chef.. Men jag bryr mig inte.. :)

2009-01-16 @ 13:24:06
URL: http://lliinnaass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0