lunch

Sitter här framför datorn och njuter av dagens lunch: räksallad! Precis snott ihop den, och tur var det att det blev kall mat eftersom en tekniker höll på dona i trapphuset och bröt strömmen ca 30 min. Vad less jag blivit om jag stått och kokat mat på spisen!

"Skala räkor är det tråkigaste som finns!" tänkte jag medan jag stod och knåpade med skal, ben, räkrom och bajssträngar. Att jag dessutom lyckats välja den minsta storleken, som gör att jag måste skala 1000 räkor istället för 500 gjorde inte saken bättre. Okej, kanske inte riktigt så många. Nog för att räcka till dagens och morgondagens lunch.

Nu i efterhand kan jag utan tvekan konstatera att det var värt besväret! Älskar hemmagjord räksallad! Paprika, majs, avocado, sallad, räkor... Och en god vinägrett gjord på olivolja, dragonvinäger, fransk senap och salladskrydda! I lööööve it!

Blir nog en riktig slappardag idag. Ska gå ut och promenera snart tänkte jag, medan det fortfarande är ljust. Sedan fixa middag, hittade ett recept på grönkålspaj med fetaost och pumpakärnor (finns här) som jag ska prova göra. Tyckte det verkade riktigt smarrigt, får se vad karln i huset säger om saken. Men att... Det finns köttbullar i frysen för den som inte är intresserad av mina matkreationer! ;-)

Dagens middag!

Dags att äta upp det sista och se över köket. Det luktar räka där.

Take care!

(vilket mat-inlägg btw)

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ah det var synd. Jo jag ligger ok till på lulebo, men kommer aldrig ut något passande i de områden jag kan tänka mig bo i. Jo har kollat en del av de du nämnde också men inte mycket som passar min ekonomi:/ Men jag får crasha hos mami nu ett tag medan hon är sjukskriven. Det löser sig alltid:)

2009-01-28 @ 14:47:39
URL: http://dollyjane.blogg.se/
Postat av: E

väldigt intressant inlägg tyckte jag såklart ;)

2009-01-28 @ 17:21:12
URL: http://emmsso.blogg.se/
Postat av: sanna

men shit vad duktig du är på att laga mat, vad hungrig jag blev! :) nej, jag har inte testat ligga på mattorna, man får ju inte det när man är preggo så jag får testa efter jag har ploppat honom :)



men jag hör bra saker om dom hela tiden, och idag tog jag hem en testmatta från jobbet så jonas skulle få testa, han sa att det gjorde svinont men var skönt. jag tycker absolut du ska satsa på en sån, det finns ju bara massor av fördelar med dom! :)



när är det din tur för barn då? funderar ni? :)

2009-01-28 @ 20:33:23
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Elin

Vad det låter gott med all mat! :) själv sitter jag här och knaprar Fridas maoam kola som hon fick i julklapp men inte ville ha. Blir en lagom sockerchock såhär på kvällskvisten hehe=P

Vad duktig du är som skalar räkor själv! Jag tycker räkor är ganska otäcka och vill helst inte ta i dom när dom ligger och ger mig onda blicken allihopa! =o

2009-01-28 @ 22:51:01
URL: http://eling.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0