fredag...

...innebär full fart mot helgen!! Sitter och klunkar kaffe, tar mig en liten paus mitt bland alla samtal.

Fick ett ryck imorse, efter att jag låtit grottmänniskan Sara tvinga sig upp ur sängen. Tankeverksamheten låg runt en minus 10. Inte blev det bättre av ett par timmars vaka inatt, ïgårkväll tänkte jag för en gångs skull följa min egen sömnklocka och lägga mig före Robert. Tanken var god, somnade sött. Vaknade dock när han kom och la sig och kunde efter det inte somna om på 2 timmar. Sömnvinsten med det hela blev alltså minimal.

Hur som helst. Ugg-ugg imorse, sitter och läser "Extra" till morgonmackan och fruktsalladen. Snubblar över ett korsord och börjar klura. Först är tankarna som sirap (Betäckningen på svenska bilar? Öhh.... Öhh... U?), men efter ett tags knåpande vaknar hjärnan till liv och det har hållt i sig hela morgonen! Blev ännu piggare av promenaden in.

Så mitt tips till alla morgontrötta: lös korsord! Promenera till jobbet! Där väntar kaffekoppen ;-)

Slutar kl 12, då blir det Symfonilunch med Pernisen och Stina!


Kommentarer
Postat av: Emsi

haha U!? vart fickdu det ifrån!? :P

slutade oxå tolv idag, min hjärna var gröööt. oh vad gott med symfoni, vill oxå! kollat sas?

2009-01-30 @ 12:56:27
URL: http://emmsso.blogg.se/
Postat av: mamsen

Hmmmm.... Bilbeteckning! Betäcka (betäckning) gör djur som vill ha ungar. Kram

2009-02-01 @ 19:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0