cold as hell

Nu känns det minsann att vintern är här! Igår var både jag och Robban lediga då vi har jobbhelg, och tänkte promenera på isen - yeah right. Pallade 10 min utomhus innan vi akut sprang in och värmde oss. Samma sak idag, otroligt vackert ute med solen som skiner och snön som gnistrar. Men - jag säger bara ett riktigt Tony Irving klingande men.. Skenet bedrar. Idag visar termometern mysiga -20 grader och mina dagliga promenader blir utan tvekan skjutna på framtiden. Har inget som helst behov av att känna näsan stelna till is så man knappt vågar röra vid den av rädsla att det ska låta *klonk* och sen får du plocka upp den från backen.

Så - istället för promenad gör jag som Kajsa Varg: jag tager vad jag haver. Det vill säga en kropp, en knopp och ett gymkort. Alltså packade jag idag iväg mig mot Inpuls och körde årets första body pump, jag lever men kan inte säga detsamma om benen. Igår fick jag efter mycket letande på diverse sätt äntligen tag i lite afrikanska rytmer som kunde pulsera ur högtalarna. Stängde sedan in mig i sovrummet med stränga regler om att absolut inte få störas och kände rytmen i mer eller mindre improviserade rörelser och frigörande afro-Sara-dans. Sweet.



Resten av kvällen spenderades med näsan i en bok, satt helt fast i en av Dan Browns (Da vinci koden, Änglar och demoner) tidiga böcker. Riktigt skönt att bara ligga och ta igen sig med en bra bok! Fortsatte idag vid frukosten, och även nu en timme på eftermiddagen. Nu är den slut! Nästa bok i traven är "Män är från Mars, kvinnor är från Venus". Tror den boken kan bli riktigt intressant läsning med en hel del tankeställare! Vi har rätt många likheter men ibland undrar man verkligen om karlarna är från en annan planet. Är den bra är Robert förvarnad om att även får lov att läsa den!

Nu ska det bli gott med en kopp eftermiddagsthé innan kvällsmaten planeras. Blir att ta det riktigt piano ikväll, ligga framför en film och slappa så man orkar jobba imorgon.

Ha en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: EN TJEJ I STORSTAN

Haha tack ;) Den boken ska jag läsa .. Har läst hans andra böcker & väntar på filmen " änglar & demoner " :)



/ En tjej i storstan

2009-01-16 @ 15:26:27
URL: http://entjejistorstan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0